تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

نقش کیفیت پیچ و مهره ها در ایمنی ماشین ‌آلات

اگر پیچ و مهره‌ های فرمان خودرو شما در هنگام رانندگی شل شوند؛ احتمالا ماشین آسیب‌ هایی را تجربه خواهد کرد. حتی اگر یکی از پیچ و مهره‌ های درون موتور آن به درستی سفت نباشد، خودرو همچنان در معرض آسیب خواهد بود. همه می‌ دانیم که عواقب ناشی از اتصال دهنده‌ های شل می‌تواند، بسیار قابل توجه باشد.

اتصال قطعات به یکدیگر یکی از مهم‌ترین مراحل در هنگام عرضه یک محصول و یا یک سیستم بوده و کیفیت پیچ مهره ها حائز اهمیت است. بسیار مهم است که انواع اتصال دهنده‌ ها، عملکرد خوبی داشته باشند. آن‌ها باید در طول چرخه عمر محصول، کارکردی ایمن و قابل اعتماد داشته باشند و این همان نقطه‌ ای است که مفهوم کیفیت وارد صحنه می‌ شود.

کیفیت اتصالات را جدی بگیرید!

اتصالات با کیفیت برای طراحی ایمن و اقتصادی تجهیزات و ماشین‌ آلات، امری ضروری و انکار ناپذیر هستند. اما چه چیزی کیفیت پیچ و مهره ها را تعیین می‌ کند و چگونه می‌ توان مطمئن شد که گزینه انتخابی ما از کیفیت خوب و قابل قبولی برخوردار است؟ ما در این مقاله هر آنچه که در کیفیت سنجی پیچ و مهره ها برای شما کارآمد است را جمع‌ آوری کرده‌ایم.

هنگامی که ما از اتصال دهنده‌ های با کیفیت پایین استفاده می‌ کنیم، همیشه این خطر وجود دارد که قطعات را نتوانید به خوبی مونتاژ کنید و یا در طی فرآیند مونتاژ خراب شوند. با این حال، اتفاقات غیر منتظره نیز ممکن است در طی فرآیند مونتاژ رخ دهند و استفاده از قطعات کیفیت پایین ممکن است در مراحل بعد مشکلاتی به علت خستگی فلز، خوردگی، خم شدن یا خرابی اتصالات برای محصول ایجاد کند.

فرض کنید که تولید کنندگان کم تجربه در هنگام ساخت، اتصال دهنده‌ های فولادی را در معرض حرارت بالا قرار دهند که باعث می‌ شود هیدروژن زیادی وارد فولاد شود و با آسیب رساندن به فولاد مقاومت آن را به زیر حد استاندارد کاهش دهد.

استاندارهای کیفی پیچ و مهره

گام اول در حصول اطمینان از کیفیت خوب پیچ و مهره، انتخاب اتصالاتی است که با استانداردهای مربوطه در دنیا مطابقت داشته باشند. به عنوان مثال در اروپا تمام مصالح ساختمانی باید دارای برچسب CE باشند که مستلزم انطباق آنها با استانداردهای اساسی و ایمنی و مراحل بازرسی پیشنهاد شده است.

اما متاسفانه ممکن است، تولید کنندگانی وجود داشته باشند که برچسب CE را بر روی محصولات خود بچسبانند، بدون این که حق انجام این کار را داشته باشند؛ به همین دلیل توصیه می‌ شود که قطعات مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان مطمئنی خریداری کنید که محصولات خود را به طور مرتب تحت نمونه‌ های تصادفی آزمایش می‌ کنند تا مطمئن شوند که اتصال دهنده‌ های آنها منطبق با استانداردهای موجود جهانی است.

مشخص کیفی PPM چیست؟

امکان آزمایش هر یک از اتصال دهنده‌ ها به صورت تک به تک توسط تولیدکنندگان، امکان پذیر نیست؛ زیرا اغلب تعداد بسیار زیادی از آن‌ها وجود دارد و آزمایشات متعدد، باعث تخریب اتصال دهنده‌ ها می‌شود. همچنین پارامترهایی وجود دارد که بررسی آن‌ها بر روی محصول نهایی سخت یا غیرممکن است؛ بنابراین امکان دارد که قطعه منطبق با استانداردها نباشند. بهترین روشی که خریدار می‌تواند با کمک آن از کیفیت خوب و پایدار پیچ و مهره، اطمینان حاصل کند؛ تعیین میزان درصد پذیرش کیفیت بسته به عوامل بالقوه تأثیرگذار بر کیفیت محصول نهایی یا همان PPM است. در نظر داشته باشید؛ تنها محصولاتی مورد تائید هستند که این میزان درصد (PPM) را تامین می‌ کنند.

موارد مهم کیفی در کارخانه تولید پیچ و مهره

تولید اتصال دهنده‌ ها یک فرایند بسیار پیچیده است. پیچ و مهره فقط یک قطعه نیست، بلکه یک محصول است که باید عملکردی ایمن و قابل اطمینان داشته باشد. هر مرحله از فرایند تولید برای تضمین کیفیت نهایی اهمیت دارد؛ حتی بعضی مراحل از اهمیت بیشتری هم برخوردار هستند.

نظارت بر تجهیزات تولید یک نکته مهم برای اطمینان از کیفیت پایدار است. اگر دستگاه یک عملکرد مشابه را بعد از بهره برداری قرار است انجام دهد، هر بار که عملیات را انجام می‌ دهد، باید منحنی بار یکسانی داشته باشد. اگر میزان بار از منحنی معمولی فاصله بگیرد وقت آن است که دستگاه را متوقف کرده و به دنبال یافتن مشکل باشید.

بنابراین، به عنوان مشتری باید چه کاری انجام دهید تا مطمئن شوید که اتصال دهنده‌ های با کیفیت خوب را خریداری کرده‌اید؟ شناسایی گواهینامه‌ های صادر شده توسط سازمان‌ های شخص ثالث می‌تواند در یافتن تولید کنندگان با کیفیت مفید باشد. صدور گواهینامه تضمین می‌کند که محصولات این شرکت منطبق با استانداردهای موجود است.

پیشنهاد می‌ شود، با تولیدکنندگانی همکاری کنید که با استانداردهای موجود منطبق هستند؛ همچنینن گواهینامه‌ ها و تائیدیه‌ های لازم در صنایع مختلف را اخذ کرده باشند. شما باید از سازنده بخواهید که به شما اطمینان دهند تمام محصولات آنها استانداردهای موجود را برآورده می‌ کنند.

افزایش ایمنی با استفاده از اتصالات با کیفیت

شاید در کاربری‌ های سازه‌ ای برای پیچ‌ هایی که تحت بارهای سنگین، تغییرات دما، شوک‌ ها یا ارتعاشات قرار دارند، حصول اطمینان از ایمنی واقعا مهم است. اما، ایمنی در هر زمان باید مورد توجه باشد و در تولید محصولات باید نهایت دقت را انجام داد تا از استانداردها پیروی شود.

اتصالات با کیفیت بالا سطح ایمنی بالایی را تضمین می‌ کنند. این پیچ و مهره‌ها دارای شکل صحیحی هستند که به نصب و راه اندازی صحیح و آسان نیز کمک می‌ کنند، به ویژه در مواردی که از ابزارهای خودکار برای مونتاژ استفاده می‌ شود.

اتصال دهنده‌ های با کیفیت بالا دارای پوشش‌ های مناسبی هستند که از محصول در برابر خوردگی محافظت می‌ کنند و نیاز کمتری به بازرسی زنگ زدگی دارند. این پیچ و مهره‌ ها، دوام بالایی هم دارند که در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه‌ های تعویض مجدد می‌ شوند و اتصالات با کیفیت بالا به طور قابل توجهی هزینه‌ های چرخه طول عمر را تحت تاثیر قرار می‌ دهند. در بلند مدت، آنها در هزینه‌های شما صرفه جویی می‌ کنند.

شرکت دیاکو گستر تولید کننده انواع پیچ و مهره‌ های مختلف برای تمامی مصارف شما است. با ما تماس بگیرید تا مرغوب‌ ترین نوع پیچ و مهره را به شما ارائه دهیم.

فیسبوک
تویتر
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *