تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

آشنایی با انواع پیچ و مهره فولادی ضد زنگ

اتصالات فولادی ضد زنگ دارای انواع مختلفی هستند که هر یک، کاربرد خاص خود را دارند. فارغ از این که شما به دنبال یک سفارش عمده و یا جزئی باشید؛ زمانی که به دنبال پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ خاص هستید، باید تفاوت بین انواع مختلف آن و همچنین با سایر اتصال‌دهنده‌ها همچون پیچ آلن را بدانید.

در این مقاله شما را با انواع پیچ و مهره های با جنس فولاد ضد زنگ آشنا کردهو در انتهای متن به پرسش‌های پرتکرار شما درباره این نوع از پیچ‌ها، پاسخ می‌دهیم.

پیچ و مهره فولادی ضد زنگ 316

این مدل از اتصال دهنده‌ها، زیبا و در عین حال، غیر مغناطیسی هستند. در تولید قطعه  به میزان 0.08 درصد محتوای کربن استفاده می‌شود. همچنین در حالی که محتوای نیکل در آن افزایش می‌یابد؛ 3٪ هم مولیبدن به ترکیب اضافه می‌شود. مدل 316 در برابر خوردگی بسیار مقاوم است که آن را به یک گزینه ایده آل برای استفاده در محیط‌های نمکی و کلر دار تبدیل می‌کند که گران‌تر از فولادهای 18-8 هم هستند.

پیچ و مهره فولادی ضد زنگ 304

این پیچ‌های فولادی دارای حداقل 18٪ کروم، 8٪ نیکل و حداکثر 0.08٪ کربن هستند. آن‌ها فولادهای غیر مغناطیسی هستند که با اعمال گرما، سفت و سخت نمی‌شوند و برای دستیابی به مقاومت بیشتر باید به صورت سرد، نورد شوند.

پیچ‌های فولادی ضد زنگ 18/8

این پیچ‌ها 18٪ کروم و 8٪ نیکل دارند. اصطلاح “18-8” برای توصیف اتصالات ساخته شده از 302، 302HQ، 303، 304، 305، 384، XM7 و سایر متغیرهای ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود. این نوع رایج‌ترین اتصال دهنده ضد زنگ برای سخت افزارها است. 

فولاد ضد زنگ 410

فولاد  410 آلیاژ ضدزنگی است که سخت‌تر از مدل 18-8 بوده، اما در برابر خوردگی مقاومتی ندارد.

سر پیچ‌های فولادی ضد زنگ

این نوع سرپیچ‌ها در بخش‌های مختلف دستگاه‌ها و بست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قطعه مذکور این قابلیت را فراهم می‌کنند تا در محل‌هایی که فضای کافی برای استفاده از آچار و سوکت‌ها وجود ندارد؛ به راحتی مورد استفاده قرار گیرند. این پیچ‌ها همچنین دارای سطح مقاومت و تحمل بالایی هم هستند.

پیچ فولادی ضد زنگ دارای بخش مربعی  

این نوع اتصال دهنده  دارای یک سر چسبیده است و در بالای آن یک بخش مربعی نازک قرار دارد. بخش مربعی بر روی قسمت نصب شده قرار می‌گیرد و مانع از چرخیدن پیچ در هنگام محکم کردن مهره می‌شود.

پیچ‌های فولادی ضد زنگ با سر شش گوش

پیچ و مهره‌های شش گوش در ساخت و تعمیر قطعات استفاده شده و در انواع مختلفی از اندازه‌ها و قطرها ارائه می‌شوند. بهترین روش برای انتخاب پیچ شش گوش مناسب، یافتن ماده‌ای است که به بهترین شکل با قطعه مورد نظر شما سازگار باشد.

پیچ‌های فولادی ضد زنگ رزوه دار

پیچ و مهره‌های رزوه دار از جنس فولاد، فولاد ضد زنگ یا برنز سیلیکونی ساخته می‌شوند و  به منظور استفاده در تمامی پروژه ها، قابل گالوانیزه شدن هستند. همچنین معمولا برای پروژه‌های مختلف در داخل و اطراف خانه شما استفاده می‌شوند.

پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ تخت

این اتصالات دارای سر شش گوش بدون فلنج هستند. این پیچ‌ها برای ساخت قایق و مصارف چوبی تجاری استفاده می‌شوند. پیچ‌های تخت در انواع و اندازه‌های مختلف ارائه می‌شوند و دارای یک بدنه صاف و رشته‌ای در انتهای خود هستند.

پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ U-Bolts یا پیچ و مهره چشمی

پیچ و مهره‌های U شکل یا چشمی در ساخت و ساز استفاده می‌شوند و بدنه خم شده آنها باعث می‌شود تا محکم در محل خود نگهداری شوند. اتصالات U شکل به عنوان گیره و نگهدارنده برای پایه‌ها و سقف، گیره لوله‌ها و برای قطعات موتور استفاده می‌شوند.

 

سوالات متداول:

  • چگونه می‌توان از زنگ زدگی پیچ و مهره‌های فولادی جلوگیری کرد؟

با استفاده از انواع آلیاژهای ضد زنگ برای اتصالات و همچنین روان‌کاری آنها به طور منظم می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید.

  • پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ چه درجه‌ای دارند؟

درجات مختلفی برای این نوع پیچ‌ها وجود دارد: از جمله 304،  18/8 و 316.

  • پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ تا چه حد قوی هستند؟

پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ قوی‌تر از پیچ و مهره درجه 2 و کمی ضعیف‌تر از درجه 5 هستند.

  • برای مهر و موم کردن پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ در موتورهای خارجی، بهتر است از چه موادی استفاده کنید؟

با استفاده از آلیاژهای گالوانیزه و یا استفاده از سیلیکون دریایی می‌توانید اتصال محکم در موتورهای خارجی را تضمین کنید.

  • آیا می‌توانید از پیچ‌های فولادی ضد زنگ بر روی آلومینیوم استفاده کنید؟

اتصالات فولادی ضد زنگ در استفاده با صفحات یا ورق‌های آلومینیومی ایمن هستند. البته گیره‌های آلومنیومی پیچ و مهره‌ها که قطعات فولادی ضد زنگ را در کنار هم نگه می‌دارند، با خطر خوردگی مواجه هستند.

  • چگونه پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ را برش دهید؟

پیچ فولادی را روی یک صفحه قرار دهید؛ نقطه‌ای را که می‌خواهید تا پیچ ​​را در آن قرار دهید را مشخص کرده و آن را با یک اره برنده برش دهید و در نهایت، پیچ مهره را درون آن قرار دهید.

  • مقاومت تسلیم پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ چقدر است؟

استحکام کششی این نوع پیچ، حدود 700 پوند در اینچ مربع است.

  • تفاوت بین پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ و پیچ و مهره‌ها با روکش روی چیست؟

گالوانیزه کردن پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ با استفاده از پوشش محافظ روی و با فرو کردن پیچ و مهره درون یک حمام روی مذاب انجام می‌شود. پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ گالوانیزه در مکان‌هایی استفاده می‌شوند که جریان الکتریسیته به آنها اعمال می‌شود.

فیسبوک
تویتر
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *