تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

نحوه نصب پیچ و مهره‌ های فولادی ضد زنگ

در ساخت هر نوع سازه‌ای، به احتمال زیاد از پیچ‌ های فولادی ضد زنگ استفاده می‌شود. استفاده از این اتصال دهنده‌ های متنوع با مزایای زیادی، همراه خواهد بود. آن‌ها در برابر خوردگی، بسیار قوی و مقاوم هستند. همچنین از نظر زیبایی، بسیار جذاب بوده و همچنین تا حد زیادی مقرون به صرفه و ارزان هم هستند و برای تمام نیازهای اتصالات شما ایده‌ آل خواهند بود.

مراحل نصب پیچ و مهره فولادی ضد زنگ

حالا اگر از این اتصال دهنده‌ ها استفاده می‌ کنید؛ موضوع مهم این است که چگونه آن‌ ها را مانند یک نصاب حرفه‌ ای نصب کنید؟ در اینجا مراحل اساسی برای نصب پیچ و مهره فولادی ضد زنگ، لیست شده است:

  1. سوراخ‌های نصب را با استفاده از مته یا پانچ مناسب سوراخ کنید. مطمئن شوید که لبه‌های برجسته آن‌ها بیش از 0.05 اینچ در هر 127 میلی‌متر نیستند. روغن کاری رزوه‌ های آن برای جلوگیری از لب‌ پر شدن، بسیار مهم است که می‌تواند آزاردهنده هم باشد. پیچ و مهره استیل مستعد لب‌پر شدن هستند؛ به ویژه در نقاطی که رزوه‌ های نر و ماده مطابقت ندارد. روغن کاری باعث کاهش اصطکاک شده و کار شما را آسان‌ تر می‌کند.
  2. برای نصب پیچ و مهره‌ های فولادی ضد زنگ، ابتدا واشر نصب را درون سوراخ موجود وارد کنید تا سر مهره در تماس با صفحه یا سطح مورد نظر قرار گیرد.
  3. در مرحله بعد قطعه اتصال را از طرف مقابل اتصال دهنده نصب کنید. اگر نزدیک یک منطقه ساحلی در حال انجام کار هستید، سطح را تمیز کرده و یک پوشش را بر روی آن نصب کنید. این کار از پیچ و مهره‌ های فولادی ضد زنگ شما محافظت می‌ کند.

نکات مهم در نصب اتصال دهنده فولادی ضد زنگ

انواع متنوعی از پیچ و مهره‌ های فولادی ضد زنگ از نظر طراحی و ظاهر در بازار موجود هستند. خوشبختانه، این روش نصب به طور کلی برای همه آن‌ ها قابل اجرا است. در حین نصب برای جلوگیری از آسیب دیدگی از دستکش استفاده کنید. مهم‌ تر از همه، شما باید از سرعت زیاد بستن آنها اجتناب کنید؛ زیرا که این کار، باعث ایجاد گرمای زیادی می‌ شود و در نهایت می‌ تواند باعث لب پر شدن پیچ شود.

همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که ورق یا سطحی که با آن کار می‌ کنید، نرم‌تر از پیچ باشد. این موضوع نه تنها کار شما را آسان‌ تر می‌کند؛ بلکه از بروز مشکلات در حین نصب هم جلوگیری می‌ کند. همچنین این اطمینان را به شما می‌ دهد که اتصال دهنده‌ های استفاده شده، وظیفه مورد نیاز خود را می‌ توانند به راحتی انجام دهند و برای مدت طولانی کارایی داشته باشند.

میزان درگیر شدن پیچ و مهره‌ های فولادی ضد زنگ در یک سوراخ مخروطی

یکی از موضوعات بسیار مهم در نصب پیچ و مهره فولادی ضد زنگ این است که آیا می‌توان حداقل میزان درگیری را در یک سوراخ مخروطی تعیین کرد تا از ساییدگی رزوه‌ ها جلوگیری شود؟

برای تمام اتصالات پیچی باید یک قانون مهندسی ساده را در نظر بگیرید. هرگونه خرابی در اتصال دهنده باید در قسمت نر پیچ یا گل میخ رخ دهد. این بدان معنی است که مقاومت برشی در هر دو بخش داخلی و خارجی بر مقاومت کششی پیچ غلبه می‌کند. بنابراین انتخاب اتصال دهنده‌ ها و طراحی مونتاژ باید از هرگونه امکان ساییدگی رزوه‌ ها جلوگیری کند در حالی که مطمئن شوید؛ ضعیف‌ ترین ناحیه، در محدوده پیچ و مهره یا گل میخ است.

پارامترهای مهم در مقاومت برشی رزوه

مقاومت برشی هر رزوه دارای چهار پارامتر اصلی مرتبط است که می‌تواند با پیروی از روش E.M. Alexander محاسبه شود:

  • مدول یانگ (E) مصالح
  • مقاومت برشی (تون متر) مصالح
  • ناحیه برشی رزوه، که وابسته به پوشش و فاصله بین رزوه‌ های های داخلی و خارجی، و میزان درگیری موثر رزوه‌ ها در مقایسه با عمق سوراخ‌های ضربه خورده منهای ارتفاع ورودی سوراخ است.
  • با این وجود، تلورانس می‌تواند بر موارد بالا تاثیرگذار باشد. هرچه میزان فاصله رزوه‌ ها بیشتر باشد، میزان نیروی ساییدگی پیچ کمتر می‌شود. ابزارهای محاسبه طبق روش الكساندر می‌ توانند نتایج دقیقی را ارائه دهند.
فیسبوک
تویتر
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *