تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

مزایای پیچ و مهره تفلونی

پیچ و مهره‌ های تفلونی، یکی از محبوب‌ ترین پیچ‌ها برای هر نوع اتصالی است. اگر تا به حال از این قطعه تفلونی استفاده نکرده‌ اید، در ادامه این متن با ما همراه باشید تا شما را با 5 مزیت آن اشنا کنیم. پیش از بررسی بهتر است که به این سوال جئاب دهید: آیا تا به حال از مواد نامطلوب، تنها به این دلیل که فکر می‌کردید؛ قیمت محصولات با کیفیت خوب بالا است، استفاده کرده‌اید؟

همه ما احتمالا این اشتباه را مرتکب شده‌ ایم. اما هنگامی که حرف از اتصال دهنده‌ ها به میان می‌آید، هیچ توجیهی برای پرداخت هزینه کمتر، وجود ندارد. اینها قطعاتی هستند که کل سیستم را در کنار یکدیگر نگه می‌دارند. خرید پیچ و مهره با کیفیت نه تنها کارآیی بهتری را ارائه می‌دهد، بلکه در دراز مدت در هزینه‌ های شما نیز صرفه جویی می‌کند.

ویژگی‌های پیچ و مهره با پوشش تفلون 

پیچ و مهره تفلونی در بسیاری از اتصالات، مورد استفاده قرار می‌گیرند و کارآیی بالایی را ارائه می‌ دهد. هر کدام از  انواع پیچ و مهره ها، دارای عمر مفید مخصوص به خود هستند و این طول عمر در برخی از انواع پیچ و مهره مانند تفلون بسیار بالاتر از مدل‌های دیگر است ؛ به همین دلیل در صنعت‌ های مختلفی از این نوع اتصال دهنده‌ ها به فراوانی استفاده می‌شود.

توجه داشته باشید که استفاده از مواد اولیه باکیفیت، باعث خواهد شد تا عمر مفید محصول تولیدی کارخانه بالا رود و صنایع، هزینه‌ های کمتری را برای نگهداری، تعمیر و سرویس دستگاه‌ ها مصرف کنند که در نهایت این هزینه‌ های مصرف نشده، به نفع کارگاه و یا کارخانه شود. هزینه اولیه در زمان انتخاب قطعات با نیاز کمتر به تعمیر جبران خواهد شد و شاید صرفه جویی بهتری هم در طول زمان در پی خواهد داشت.

همیشه مهندسان و طراحان در ساخت و طراحی سازه‌ ها و دستگاه‌ ها در مورد جنس قطعات و مدتی که بدون خوردگی یا تغییر شکل و ساختار توانایی کار دارند؛ محاسبات گسترده‌ ای را انجام می‌دهند. هر کدام از قطعات و اتصال دهنده‌ ها در صورتی که دارای ساختار ضعیفی باشند و نتوانند طبق محاسبات کارآیی مناسب و قابل قبولی را داشته باشند؛ زودتر از موعد مقرر، خراب شده و این خرابی به دیگر بخش‌ ها آسیب وارد می‌کند. از طرف دیگر پیچ و مهره نقش کلیدی در بسیاری از ماشین آلات دارند و بهره بردن از اتصال دهنده های باکیفیت باعث می‌شود؛ طول عمر دستگاه‌ها بالا رود و همجنین، خطرات ناشی از عملکرد بد و ضعیف دستگاه‌ ها کاسته شود.

 1. عمر طولانی‌تر

در ساخت انواع پیچ و مهره، روش‌ها و تکنولوژی‌ های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که یکی از مهم‌ ترین آنها، پوشش دادن سطح پیچ و مهره با روکشی از جنس تفلون است. این پوشش مقاومت کلی پیچ و مهره را افزایش داده و در مقابل عوامل مختلف محیطی و کاری که این قطعات با آنها مواجه می‌شوند، دوام زیادتری خواهند داشت.

یکی از نگرانی‌های عمده که پیمانکاران، مهندسین و اپراتورهای کارخانه در مورد مهره‌ها و پیچ‌ ها دارند طول عمر محدود آن‌ ها است. یک گام که به شما کمک می‌کند تا به طور چشمگیری طول عمر قطعات اتصال دهنده را بهبود ببخشید؛ استفاده از پیچ‌ های تفلونی است. هنگامی که پوشش تفلون بر روی این پیچ‌ ها اعمال می‌شود، به عنوان یک لایه محافظتی قوی اضافی عمل کرده و در حین عملیات از آنها در برابر پیچیدگی و خمیدگی محافظت می‌کند.

افزایش طول عمر اتصالات تفلونی به چه عاملی بستگی دارد؟ طول عمر پیچ‌ها به شدت به نوع تنشی که به آنها در طول عمرشان وارد می‌ شود؛ وابسته است. اما نکته قطعی این است که پوشش تفلونی به طور چشمگیری طول عمر اتصالات را افزایش می‌دهد.

 2. افزایش مقاومت

از دیگر تاثیراتی که روکش تفلون بر روی پیچ و مهره می‌ گذارد، افزایش مقاومت این قطعات است. در واقع پیچ با روکش تفلون، مقاومتی بسیار بیشتر از قطعات بدون پوشش تفلون دارند و در برابر فشارهای وارده تحمل بالایی خواهند داشت. اتصال دهنده‌ های دیگر مانند آنهایی که دارای پوشش گالوانیزه هستند به راحتی در برابر اعمال فشار شکسته می‌شوند. این تحمل فشار بالا باعث خواهد شدتا در زمان طراحی ماشین آلات، از وزن کلی سازه به مقدار زیادی کاسته شده و در نتیجه کارآیی بالاتری ایجاد شود.  

پیچ و مهره تفلونی قطعا قوی‌ تر بوده و با توجه به آزمایشات انجام شده و مشخصات فنی آنها، پیچ‌ هایی که با تفلون پوشش داده شده‌اند؛ بهبود قابل توجهی در مقاومت کششی به میزان 4000 psi را از خود نشان می‌ دهند. این پیچ‌ها دارای مقاومت فشاری در حدود 100.000 psi هستند.

این بخشی از قابلیت مهمی است که به این نوع پیچ‌ ها، طول عمر باور نکردنی می‌ دهد. آنها تحت یک نیروی اندک شکسته نمی‌ شوند و به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در قسمت‌های متحرک قطعات و اطراف آنها استفاده شوند. علاوه بر این، آنها می‌توانند در دمای 260 درجه سانتیگراد / 500 فارنهایت، مورد استفاده قرار بگیرند؛ اگرچه این مهره‌ها در این دما، کمی تضعیف خواهند شد.

 3. استفاده آسان‌تر از پیچ و مهره تفلونی

کار با اتصال دهنده‌هایی که دارای پوشش تفلون هستند؛ بسیار ساده‌تر از انواع دیگر خواهد بود. این پیچ و مهره‌ ها به آسانی سفت شده و مقاومت سطحی کمی دارند. از طرف دیگر می‌ توان از این اتصال دهنده‌ ها در ماشین آلاتی که در دمای بالا کار می‌ کنند، استفاده کرد. پیچ و مهره‌ های که دارای پوشش تفلون هستند؛ به راحتی در دماهای بالا دوام می‌ آورند و تغییری در شکل و خاصیت آنها اتفاق نمی‌ افتد.

اگر از هر پیمانکاری که اخیرا از پیچ و مهره تفلونی استفاده کرده ؛ سوال کنید که آیا مایل به استفاده دوباره از پیچ و مهره‌ های گالوانیزه استاندارد است؟ پاسخ آنها به احتمال زیاد، منفی خواهد بود. دلیلی که باعث می‌شود تا پیچ و مهره با پوشش تفلون، یک گزینه عالی باشد؛ این واقعیت است که ضریب اصطکاک آن کم و کار با آنها بسیار ساده و سرگرم کننده است. فراموش نکنید که کار با پیچ و مهره‌های تفلونی بسیار ایمن‌ تر باشد.

استفاده آسان تر به این معنی است که پیچ و مهره راحت‌ تر پیچیده می‌شود و باز و بسته کردن آن به طرز قابل توجهی راحت‌ تر است؛ فارغ از این موضوع که از یک آچار دستی یا برقی برای این کار استفاده می‌کنید.

نکته: ضریب اصطکاک کم به این معنی است که پیچ به گشتاور کمتری نیاز دارد.

 4. مقاومت در برابر خوردگی

نکته دیگر مقاومت شگفت انگیز آنها در برابر خوردگی است. پیچ و مهره‌ های دارای پوشش تفلون دارای مزایای مشابه با فولاد ضد زنگ هستند. پیچ و مهره‌ های تفلونی تقریبا به طور کامل در برابر خوردگی آلی، اسیدی و قلیایی مقاوم هستند؛ اما استحکام کششی بسیار بالاتری نسبت به همتایان فولاد ضد زنگ خود دارند.

کار با پیچ و مهره‌ هایی که زنگ زده، خورده شده یا دیگر پوسیده و شکننده هستند؛ می‌تواند خطرناک باشد. پیچ و مهره‌ های شکننده خطر شکستن را با خود به همراه دارند و اگر این اتفاق بیفتد، در حالی که کسی در مجاورت آنها حضور داشته باشد؛ می‌تواند یک وضعیت بالقوه تهدید کننده برای زندگی آنها ایجاد کند. با استفاده از پیچ و مهره‌ های تفلونی می‌توانید به میزان قابل توجهی، تمام این خطرات ایمنی را یک بار برای همیشه حذف کنید. پوشش‌ های پلیمری تا 2200 ساعت مقاومت در برابر خوردگی را به شما ارائه می‌ دهند.

همچنین یکی از عواملی که بر روی اکثر پیچ و مهره‌ ها اثر مخرب می‌گذارد، رطوب محیط است. رطوبت بر روی قطعات و پیچ و مهره‌ های آهنی تاثیر خورندگی داشته و باعث تشکیل زنگ بر روی آنها شده و این زنگ زدگی هم مقاومت قطعه را کاهش می‌ دهد و هم در صورتی که در نقاط متحرک از آنها استفاده شود، کارآیی سیستم را پایین خواهند آورد. در صورت استفاده از پیچ و مهره با روکش تفلون این اتفاق نخواهد افتاد و هیچ گاه زنگ نخواهند زد.

 5. اتصال دهنده‌ های مقرون به صرفه

استفاده از قطعات و اتصال دهنده‌ های باکیفیت باعث صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها، کارآیی بهتر ماشین آلات، دوام بالاتر و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر خواهد شد. این مزایا باعث شده استفاده از پیچ و مهره‌ های دارای پوشش تفلون نسبت به بسیاری از محصولات مرغوب گسترش پیدا کند و مورد استقبال مهندسین و کارخانه داران قرار بگیرد.

برای برخی افراد، ممکن است که مقرون به صرفه بودن، یک دلیل متقاعد کننده‌ جهت خرید هر قطعه‌ ای باشد. استفاده از پیچ‌ های تفلون در واقع یک راه حل بسیار مقرون به صرفه‌ تر از استفاده از انواع معمولی است. مقاومت بالای این محصولات باعث می‌شود که کارآیی آنها بسیار بالاتر رود. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید که اتصال دهنده‌ های جدیدی را در یک مدت زمان کوتاه خریداری کنید که در دراز مدت در هزینه‌ های شما صرفه جویی می‌ کند.

استفاده از آنها همچنین بسیار ساده‌ تر است، به این معنی که پیمانکاران سریع‌ تر و کار آمدتر کار خواهند کرد. این می‌ تواند هزینه‌ های شما را کاهش دهد. همچنین پیچ و مهره تفلونی، ایمنی را افزایش می‌ دهد. به این معنی که شما از تبعات ناشی از آسیب دیدن یا رساندن به مواد در محل کار جلوگیری کنید.

فیسبوک
تویتر
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *