تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

چگونه پیچ و مهره مناسبی را انتخاب کنیم؟

انتخاب اتصال دهنده مناسب با نیاز ماشین آلات، امری بسیار مهم است. این قطعه کوچک و به ظاهر کم اهمیت، نقش بسیار حیاتی را در سلامت دستگاه‌ ها و ایمنی افراد دارد. پیچ و مهره‌ ها در اصل همه بخش‌ های هر نوع وسیله‌ ای را در کنار هم نگه می‌ دارند؛ به همین دلیل انتخاب ترکیب مناسب برای پیچ و مهره‌ ها، امری بسیار مهم است.

شرکت دیاکو گستر دارای مجموعه گسترده‌ ای از انواع پیچ و مهره‌ ها با قیمت‌ های مقرون به صرفه‌ است که تضمین می‌ کند؛ به مشتریان خود، طیف گسترده‌ ای از گزینه‌ ها را ارائه دهد. حال در ادامه به چند ویژگی مهم در انتخاب اتصالات مناسب می‌ پردازیم.

چرا به ترکیب مناسبی از پیچ و مهره نیاز دارید؟

هنگامی که صحبت از اتصالات قطعات مختلف به میان می‌ آید؛ یافتن ترکیب مناسب برای پیچ و مهره به منظور بهبود مقاومت کلی محصولی که از آن استفاده می‌ کنید، بسیار مهم است. همانطور که می‌ دانید مقاومت با سلامت و صحت عملکرد تجهیزات و ایمنی افراد رابطه مستقیم دارد. سوال مهم در این میان این است که چگونه ترکیب مناسب را انتخاب کنیم؟ موارد زیر راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. 

1. اندازه و شکل

پیچ و مهره‌ ها در شکل‌ ها و اندازه‌ های مختلف عرضه می‌ شوند. اندازه مناسب، مشخصه بسیار مهمی است؛ زیرا حتی تغییرات جزئی در اندازه می‌ توانند که کارآیی سیستم شما را تا حد زیادی به خطر بیاندازد. عملکردی که از اتصالات انتظار دارید، موضوع قابل اهمیتی در زمینه تصمیم گیری و انتخاب پیچ و مهره مناسب برای شما است. تغییرات مهم قطعه شامل نوع مواد مورد استفاده شده و ضخامت و طول پیچ در شکل اتصالات است.

2. کیفیت

کیفیت پیچ و مهره‌ ها بسته به مرغوبیت مواد آن متفاوت است. این امر منطقی است که هزینه‌ای را برای کالاهای با کیفیت و ماندگاری بالا پرداخت کنید. اتصالات با کیفیت منجر به کاهش درصد خوردگی و افزایش عمر هم پیچ و مهره و هم خود ماشین می‌شود. البته کیفیت اتصالات برای مصارف مختلف متفاوت است. 

3. نحوه انتخاب بین پیچ و مهره‌ های رزوه دار کامل و جزئی

انتخاب پیچ و مهره‌ های رزوه دار تا حدی پیچیده‌ تر از انتخاب یک پیچ معمولی است. نوع پیچی که شما انتخاب می‌ کنید باید متناسب با کاربری مورد نظر شما باشد و بنابراین مهم است که تفاوت بین این دو نوع را بدانید. اگر مطمئن نیستید کدام یک بهترین گزینه برای شماست، با تولید کننده اتصالات خود مشورت کنید که می‌ تواند به صورت تخصصی شما را راهنمایی کند. در ادامه تفاوت این دو را به صورت مفصل بررسی می‌کنیم.

تفاوت بین پیچ و مهره‌ های رزوه دار کامل و جزئی

پیچ‌ های رزوه دار کامل در تمام طول خود رزوه دارند؛ در حالی که پیچ‌ های جزئی دارای قسمت مسطحی دقیقاً در زیر کلاهک هستند و بقیه طول پیچ رزوه دار است. قسمتی که رزوه دار نیست، تحت عنوان طول اصطکاکی شناخته می‌ شود. در اکثر مواقع، پیچ‌ های رزوه دار در صنعت خودروسازی استفاده می‌ شوند؛ چرا که چارچوب خودرو دارای سوراخ‌ های مخصوصی است که متناسب با این نوع پیچ‌ ها طراحی شده است.

فشار پانل‌ های وسیله نقلیه به دلیل وجود این رزوه‌ ها، به طور مساوی در کل طول پیچ توزیع می‌شود. از طرف دیگر، پیچ و مهره‌ های رزوه دار جزئی به همراه واشر و مهره استفاده می‌ شوند و به طور معمول در کاربری‌ های درون ساختاری استفاده می‌ شوند. در مواردی که مقاومت برشی مهمتر از مقاومت اصطکاکی است، پیچ‌ های رزوه دار جزئی گزینه مناسبی هستند که شامل مواردی مانند پمپ‌های آب، آلترناتورها و مونتاژ موتور می‌ شود.

فیسبوک
تویتر
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *