تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

تحلیل کارشناسی اتصال پیچی و جوشی

اهمیت سازه به حدی بالا می باشد که هر روزه روش هایی برای نگهداری بهتر و پیشرفت در ساخت بهتر آن به وجود می آید. می توان این گونه بیان کرد که گذشت زمان این امکان را فراهم آورده است تا در کیفیت یک سازه تحول عظیمی به وجود بیاید.

حالا برای ساخت این سازه روش های متعددی وجود دارد که در این قسمت می خواهیم دو روش که در صدر این راهکارها قرار دارند را با هم بررسی کرده و مزایا و معایب هر یک را برشماریم. البته باید این نکته مهم را نیز بیان کرد که در مکان های مختلف و روش های متفاوت می توان از هر یک از این ابزار استفاده کرد.

در این مطلب می خواهیم بررسی و تحلیل کارشناسی اتصال پیچی و جوشی را مورد ارزیابی قرار داده و هر یک از آن ها را بعد از معرفی، از مزایا و معایب هر یک سخن به میان آوریم تا در صورت نیاز و در زمان انتخاب این قابلیت را کسب کرده باشید که بهترین گزینه و راهکار را انتخاب نمایید.

تحلیل اتصال با استفاده از پیچ

اتصال با استفاده از پیچ برای بهبود عملکرد و افزایش ایمنی استفاده می شود. در این روش از پیچ و مهره متناسب با هر فعالیتی استفاده می شود و لازم به ذکر است که با توجه به این دیدگاه در این صنعت برای هر محصولی یک کاربری خاص تعریف می شود.

پیچ ساختمانی یکی از این محصولاتی می باشد که برای استفاده در صنعت ساختمان توسط تولید کنندگان و سازندگان آماده شده و در بازار به وفور یافت می شود. در صورت استفاده از این محصولات این اطمینان را خواهید داشت که به درستی پروسه اتصال انجام شده و در دراز مدت نیز دچار افت کیفیت نخواهد شد.

با توجه به این که به روش های مختلفی می توان این اتصال را برقرار کرد، حالا زمان آن است که با استفاده از تخصص مهندسین دست به کار شده و روشی را برای این کار انتخاب نمایید که متناسب با پروژه و محیطی که می خواهید آن را اجرا کنید باشد.

تولید پیچ هایی با امکان انواع اتصال

روش هایی مانند اتصال ساده، اتصال جان، اتصال تقویت نشده، اتصال نیم صلب و..  که هر یک از این روش ها برای یک قسمت تعریف شده و کارایی داشته و می تواند در محکم شدن آن بخش بهترین سختی را برقرار کرده و در مدت زمانی طولانی بدون ایراد در همان حالت عادی باقی بماند.

انواع پیچ برای اتصالات

در حالت کلی می توان از دو نوع محصول معمولی و با مقاومت برای برقراری اتصال میان اجسام فلزی استفاده نمود که با توجه به متریالی که در ساخت آن ها استفاده شده است هر یک از آن ها را فقط در یک مکان خاص می توان استفاده نمود.

به طور مثال اگر قرار باشد ستون های یک برج بلند مرتبه را به یکدیگر متصل نمود دیگر از نوع معمولی نمی توان بهره برد و نیاز است تا از محصولی با مقاومت بالا استفاده کرد که بتواند در شرایط سخت و در زمانی که فشار زیاد وارد می شود از خود مقاومت خوبی به نمایش بگذارد.

مزایا و معایب اتصال با پیچ در کنار انواع مهره

از این روش می توان به عنوان روشی نام برد که مزایای متعددی دارد و این عاملی بوده است که بیشتر سازندگان و مصرف کنندگان از آن بهره می برند. در ادامه با هم نگاهی به تعدادی از مزایایی که موجب ترغیب مصرف کنندگان برای استفاده از این روش شده است می اندازیم.

کاهش هزینه: این روش را می توان به عنوان یک روش مقرون به صرفه نام برد که برای انجام آن نیاز به افرادی متخصص و زبده نیست و کارگران نیز می تواند برای انجام آن دست به کار شوند.

افزایش سرعت: این مزیت را می توان به عنوان یکی از دلایل بسیار مهمی که به کارآمدی این روش افزوده است نام برد. زیرا سرعت در باز و بسته کردن این امکان را فراهم آورده است تا بدون فوت وقت کار به انجام برسد که این خود باعث کاهش هزینه ها می باشد.

می توان به امکان عوض کردن و تغییر در هر یک از اجزا اشاره کرد، از کیفیت بالای این خانواده از محصولات نیز نمی توان به راحتی عبور کرد و تمامی این عوامل مصرف کنندگان را به استفاده این محصول سوق می دهند.

در واقع معایبی در این کالا وجود ندارد، البته در گذشته زمانی که از محصولات بی کیفیت استفاده می شد مقاومت به شکل محصوصی کاهش پیدا می کرد اما این روزها دیگر خبری از این محصولات بی کیفیت نیست.

اتصال با استفاده از جوش

اتصال با استفاده از جوش در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت و این استقبال باعث شده بود که تعداد بسیار زیادی به عنوان جوشکار در این زمینه مشغول به فعالیت باشند. اما رفته رفته با توجه به ایراداتی که در این روش وجود داشت استفاده از آن به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

البته باید این نکته را نیز بیان کرد که گاهی در پروژه ای نیاز است که از این روش استفاده کرد که خود نیازمند الزاماتی است که پیش از آغاز باید به آن ها توجه نمود و در صورتی که رعایت نشود مشکلات عدیده ای را به وجود خواهد آورد.

یکی از این الزامات نیروی کار ماهر است که در صورتی که از تجربه کافی برخوردار نباشد نتیجه نهایی مورد تایید مهندسین قرار نخواهد گرفت. مواد اولیه نیز بسیار مهم می باشند، به طور مثال اگر از ورقه های فولادی استفاده می شود نیاز است تا از بهترین جنس باشند در غیر این صورت در زمان جوشکاری ممکن است دچار پارگی شوند.

مزایا و معایب اتصال با جوش

از مزایای مهم این روش می توان به در دسترس بودن مواد اولیه مورد نیاز اشاره کرد که بسیار مهم می باشد و در صورتی که در زمان انجام کار مواد اولیه تمام شود چالش بزرگی به وجود نمی آید و به راحتی می توان از پس تهیه آن برآمد.

اما از معایب های این روش که مصرف کنندگان را به این اقناع رسانده است که کمتر از آن استفاده نمایند می توان به کم بودن نیروی کار ماهر و با تجربه اشاره کرد. یکی دیگر از چالش ها که بسیار مهم می باشد الزامات و تجهیزات است. به طور مثال در زمان اجرا نیاز است تا علاوه بر برق تجهیزاتی مانند دستگاه جوش، کابل های بلند و… در دسترس باشد که کمتر پروژه ای با این امکان رو به رو است.

مقایسه اتصالات پیچی و جوشی

در گذشته که استفاده از جوش بسیار پرکاربرد بوده و تقریبا تمامی پروژه ها برای متصل کردن اشیا از آن استفاده می کردند و البته در آن زمان یک پیشرفت محسوب می شد. اما این روزها و پس از گذشت مدت زمانی طولاتی مهندسین دریافتند که اتصال جوشی یکی از عواملی بوده است که در زمان اتفاقاتی همچون زلزله بیشترین آسیب را به سازه وارد می آورد.

از پیچ ها می توان به عنوان یک اتصال دهنده خوب نام برد که با توجه به مزایایی که به آن نقطه اضافه می نماید این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از روش های بسیار جذاب و کارآمد برای این فعالیت می باشد.

فیسبوک
تویتر
لینکدین

2 پاسخ

  1. سلام مرسی بابت مقاله خوبی که به اشتراک گذاشتید.
    لطفا اگر امکان داره دارد راجع به استانداردهای مختلفی که در تولید پیچ و مهره استفاده می شود نیز مقاله ای رو معرفی کنید.
    ممنون

    1. در صنعت پیچ و مهره استانداردها و بحث پوشش دهی و فرایند تولید از مهمترین موارد نتیجه گیری قابل قبول است که در این پایگاه اینترنتی به این مسائل به صورت تخصصی خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *