تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

آشنایی با پیچ های بدون سر و معرفی کاربردی ترین نوع آن ها

پیچ و مهره نوعی اتصال دهنده است که برای اتصال دو یا چند جسم به یکدیگر استفاده می شود. این ابزار معمولاً از فلزاتی مانند فولاد یا استیل و … ساخته می شوند و می توانند در کاربردهای مختلفی از جمله ماشین آلات صنعتی، قطعات خودرو، مونتاژ مبلمان و حتی پروژه های تعمیرات خانگی استفاده شوند. پیچ ها معمولاً با شکل سر (گرد، شش ضلعی، و غیره) و الگوی رزوه ای (مستقیم یا مارپیچ) مشخص می شوند. مهره ها اغلب با پیچ و مهره برای محکم کردن دو قطعه در کنار هم استفاده می شوند. آنها بسته به کاربرد مورد استفاده در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارند.

پیچ های بدون سر یا بدون گل از جمله اتصال دهنده های با کاربرد های خاص در صنایع مختلف هستند که از یک ستون فولادی با رزوه های منظم ساخته شده اند. این نوع پیچ ها معمولا در صنایع بزرگی همچون نفت و گاز و پتروشیمی، خودرو سازی و ساختمان مورد استفاده عمده قرار می گیرند و به همین جهت شناخت نوع کاربری و استاندارد های تولید آن از سوی استفاده کنندگان امری ضروری تلقی می شود.

پیچ-بدون-سر

این نوع از پیچ های بدون گل پیچ یا به اصطلاح بی سر در اتصالاتی که امکان استفاده از پیچ های دارای گل پیچ وجود ندارد، بکار گرفته می شوند. همچنین این محصولات دارای تنوع بسیار زیادی از لحاظ ابعاد، استاندارد ها و مواد سازنده هستند که در ادامه سعی خواهیم کرد تا با همه این موارد شما را آشنا ساخته و در خرید پیچ مهره مد نظر شما کمک نماییم.

پرکاربرد ترین پیچ های بدون سر و کاربرد آن ها

در این بخش چند مورد از مهم ترین نوع پیچ های بدون سر را برای شما نام برده و کاربرد هر کدام را در بخش های مختلف شرح کوتاهی خواهیم داد.

  • پیچ بنایی

پیچ های بدون سر بنایی همانطور که از نامش پیداست در اکثر مواقع برای اتصال مصالح ساختمانی مختلف به دیواره های آجری و بتنی بکار گرفته می شوند. استاندارد تولید این نوع اتصال دهنده ها din 529 بوده و به جهت مقاومت بالا در اتصال برای ساخت آن از مواد اولیه مرغوب بکار گرفته می شود.

  • پیچ بدون سر جوشی یا Stud Weld

این نوع پیچ های بدون سر از جمله اتصال دهنده هایی هستند که فقط از طریق جوشکاری توانیی اتصال بخش های مختلف را به یکدیگر خواهند داشت. اتصال این نوع پیچ ها فرآیندی است که به سرعت یک بست را به یک فلز پایه یا زیرلایه متصل می کند. همچنین این پیچ ها می تواند اشکال مختلفی داشته باشد: رزوه ای، بدون رزوه، ضربه ای و غیره. همچنین استاندارد سازنده این مدل از پیچ های بدون گل پیچ din 525 می باشد.

  • پیچ شکاف دار

پیچ های بدون سر شکاف دارد برای انجام اتصالاتی طراحی و تولید شده‌اند که نیاز به یک اتصال رزوه ‌دار بدون سر بیرون زده دارند. محل شکاف‌ دار این قطعات به آنها اجازه می‌دهد تا به راحتی با یکی از محدوده‌های شکاف Accu’s Slotted Screwdriver و کنترل شوند. استاندارد تولید برای این پیچ نیز din 551 است.

  • پیچ های شکاف دار Dog Point

پیچ های شکافدار Dog Point اتصال دهنده های رزوه ای بدون سر و نوک گرد مشخص هستند که انتهای آن ها صاف است. پیچ‌های ست شیاردار دارای یک شیار برای چرخش با پیچ‌گردان تیغه‌ای تخت هستند که برای اتصال دو جسم به یکدیگر از طریق رزوه دادن به یک جسم و اعمال فشار بر روی جسم دیگر استفاده می شود. در اتصال این نوع پیچ ها عموماً برای قرار گرفتن در یک شیار یا سوراخ در نظر گرفته شده است که یک اتصال دائمی را در یک مکان خاص ایجاد می کند. پیچ های Dog Point Set Screws را می توان برای جایگزینی پین های رولپلاک در برخی برنامه ها استفاده کرد. استاندارد تولید این نوع پیچ های بدون سر نیز DIN 417 است.

  • پیچ شانه ای شکاف دار با انتهای رزوه ای

پیچ‌های شانه‌ای که به آنها پیچ‌های شانه‌ای یا پیچ‌های استریپر نیز می‌گویند، نوعی پیچ با دو بخش مجزا هستند: شانه بدون رزوه و رزوه‌ها. این نوع پیچ ها از رزوه های یکپارچه ای تشکیل شده اند که در نیم یا کمتر از ساقه پیچ وجود دارند و بقیه محور بزرگ و صاف است تا به مواد پیچ ​​شده امکان چرخش یا حرکت در اطراف محور پیچ را بدهد. این نوع پیچ ها در دو نوع تجاری و دقیق وجود دارند. این پیچ یک اتصال دهنده مکانیکی است که در یک قسمت پیچ می‌شود و اتصال آزادانه پین را به قسمت دیگر می‌چرخاند. استاندارد تولید این پیچ ها نیز DIN 927 می باشد.

سخن پایانی

پیچ های بدون سر یا بدون گل پیچ دارای تنوع بسیار بالایی هستند که موارد بالا تنها تعداد کمی از این ابزار اتصال دهنده بودند که به نوعی کاربرد بیشتری از ببقیه پیچ های بدون گل پیچ دارند. شناخت این محصولات به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را برای خرید و استفاده در انجام فعالیت های مختلف خود داشته باشید و این مورد در نهایت باعث انجام اتصالات مستحکم تر در بخش های مختلف سازه شما خواهد شد.

فیسبوک
تویتر
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *