تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

مقایسه انواع مهره ها

مهره‌ ها با داشتن یک سوراخ رزوه‌ دار در خود، یکی از متداول‌ ترین اتصال‌ دهنده‌ ها هستند. آن‌ها به طور معمول، دو یا چند جسم را در کنار یکدیگر محکم و ایمن می‌ سازند. پیچ از طریق سوراخ از پیش بریده شده در اشیاء در جای خود قرار می‌ گیرد، پس از آن یک مهره در انتها روی پیچ قرار می‌ گیرد.

اگر چه همه مهره‌ ها دارای این طرح اساسی هستند؛ با این وجود، انواع مختلفی از مهره‌ ها در صنعت و کاربردهای خانگی وجود دارند. در تولید انواع پیچ باید از استانداردها پیروی کرد تا بتوان اتصال‌ دهنده‌ هایی با مقاومت بالا ساخت. هر کدام از مهره‌ ها برای مصارف خاصی طراحی و ساخته می‌ شوند که در صورتی که به این نکته توجه شود، می‌ توان کارایی مورد نظر را از آن

انتظار داشت.

مهره جوش

یکی از منحصر به فرد‌ترین و مقاوم‌ ترین مهره‌ ها، مهره جوش است. این نوع قطعات مانند انواع دیگر دارای سوراخی رزوه شده هستند؛ اما به طور خاص برای برنامه‌ های جوشکاری طراحی شدند. نحوه استفاده از آن هم به این شکل است که ابتدا، مهره جوش بر روی پیچ سفت شده و پس از آن در محل، جوش داده می‌ شود. این اتصال‌ دهنده‌ ها فقط یک بار سفت می‌ شوند و به طور دائم در جای خود باقی می‌ مانند.

مهره مربع

همان طور که از نام این مهره پیداست، یک شکل مربعی دارد. بیشتر مهره‌ ها دارای شکلی شش گوش هستند؛ به گونه‌ ای که می‌ توان با استفاده از آچار، آن‌ ها را بر روی پیچ سفت و یا شل کرد. این نوع از مهره‌ ها دارای سطح تماس بیشتری با تجهیزات هستند. در ماشین‌ آلاتی که لرزش زیادی دارند، احتمال شل شدن این نوع قطعات نسبت به سایر مهره‌ ها، کم خواهد بود.

مهره بلوطی (سر بسته)

قسمت بالای مهره سر بسته به یک گنبد شباهت دارد و بدین ترتیب استفاده از آنها را تا انتهای یک پیچ محدود می‌کند. مهره سر بسته به دلیل وجود سر گنبدی شکل، جای کمی دارد و نمی‌ توان آن را تا انتهای پیچ سفت کرد. از این مهره در فضاهایی استفاده می‌شود که فقط کمی از پیچ از سطح بیرون می‌ آید.

مهره آج‌دار (خاردار)

مهره خاردار به عنوان یک مهره سفت شونده با دست شناخته می‌ شود که دارای آج بیرونی برای سفت کردن است. به عبارت دیگر، آن گونه که در مهره‌ های دیگر یافت می‌شود، این مهره دارای لبه‌های صاف نیست. مهره‌ های آجدار دارای لبه‌ های سفت و سخت بوده که دارای چند ردیف عمودی آج هستند. هدف از این نمای بیرونی این نوع مهره، بهبود و سهولت در باز و بسته کردن است و با دست محکم یا شل می‌ شود. 

مهره استوانه

مهره استوانه نوعی  است که به شکل یک استوانه توخالی ساخته می‌ شود که درون استوانه، رزوه شده است. این نوع از مهره، کاربردهای زیادی دارد و در هر جایی که بتواند به درون سطح نفوذ کند؛ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع مهره در لوازم خانگی مانند مبلمان و یا برای نصب قفل و دستگیره بر روی درب‌های داخلی ساختمان کاربرد زیادی دارد. این نوع، برآمدگی زیادی ندارد و می‌ توان در بسیاری از فضاها از آن بهره برد. همچنین ناگفته نماند که این نوع از مهره را نمی‌ توان به سطح جوش داد.

مهره واشردار

در یک سمت این نوع از مهره یک واشر قرار دارد که نیاز به واشر اضافه را برطرف می‌ کند. بر روی واشر، شیارهایی قرار دارد که باعث می‌شود مهره بعد از سفت شدن همچنان سفت بماند. این مهره‌ ها به آسانی شل نمی‌ شوند و می‌ توان از آنها در ماشین‌ آلاتی استفاده کرد که لرزش دارند.

فیسبوک
تویتر
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *