تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

تفاوت بین پیچ‌ های خودکار و پیچ‌ های تمام رزوه

پیچ‌ های خودکار و پیچ‌ های تمام رزوه در صنعت تولید، کاربرد زیادی دارند. اگر چه در ظاهر مشابه یکدیگر هستند؛ اما با این حال، هر یک از آن‌ها در صنعت با هدف منحصر به فرد خود تولید می‌شوند و دارای ویژگی‌ های خاصی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت‌ های ظریف بین اتصال دهنده‌ های خودکار و تمام رزوه و این که کدام یک از انواع پیچ و مهره برای نیاز شما مناسب است، ادامه مطلب را بخوانید.

تفاوت کارکرد پیچ خودکار و تمام رزوه

براساس کتابچه راهنمای ماشین آلات، تفاوت اصلی بین این دو نوع پیچ در هدف آن‌ها نهفته است. در حالی که همیشه در این قاعده استثنائاتی وجود دارد، معمولا از پیچ و مهره‌ ها برای اتصال دو یا چند جزء متفاوت استفاده می‌شود. در صورت استفاده از مهره، پیچ در جای خود ثابت خواهد ماند.

بنابراین، نگه داشتن دو یا چند جزء در کنار هم و ایجاد یک اتصال مقاوم برای رسیدن به هدف مورد نظر، امکان‌ پذیر خواهد بود. از طرف دیگر، پیچ‌ های خودکار در تمام طول خود دارای رزوه هستند و می‌توانند به داخل جسم نفوذ کنند. در زمان استفاده از پیچ‌ های خودکار لزوما نباید قطعات یا اجزای استفاده شده قلاویز شده باشند و جسمی که پیچ وارد آن می‌شود رزوه خورده باشد، زیرا حرکت پیچ باعث می‌شود تا در داخل جسم رزوه ایجاد شود.

کاربرد پیچ‌ های تمام رزوه و خودکار

پیچ و مهره‌ ها معمولا برای ایجاد اتصالات پیچ‌ دار مورد استفاده قرار می‌گیرند که ترکیبی از مهره و پیچ با یک نیروی مناسب است باعث سفت شدن آن‌ها شده و این نیرو توسط یک آچار ایجاد می‌شود. به همین دلیل بسیاری از پیچ و مهره‌ ها دارای سرهای مختلفی هستند که آچار بتواند آنها را حرکت دهد.

اگر همه این موارد خیلی گیج کننده به نظر برسد، تعریف دیگری از پیچ و مهره وجود دارد، آن‌ها یک اتصال‌دهنده هستند که در داخل سوراخی که قبلا ایجاد شده است قرار می‌گیرند و معمولا پیچ با یک مهره سفت می‌شود و این نوع از پیچ نمی‌تواند در داخل جسم نفوذ کند. پیچ‌ های خودکار می‌توانند در داخل جسم نفوذ کنند و نیازی ندارند تا جسم رزوه شود. پیچ‌ ها به طور معمول با پیچاندن و چرخاندن سر آنها با گشتاور محکم می‌شوند.

و نکته آخر، پیچ‌ های تمام رزوه یک میله فلزی یا شافت هستند که رزوه در دو طرف و در تمامی طول خود دارند. اکثر پیچ‌ های تمام رزوه، طولانی هستند؛ اگر چه اندازه آن‌ ها بسته به هدف و کاربرد مورد نظر متفاوت است. پیچ‌ های تمام رزوه سر ندارند که بتوان با استفاده از آن پیچ را سفت کرد.

اهمیت رولپلاک در افزایش مقاومت پیچ‌ خودکار

برای پیچ‌ های خودکار معمولا از پیچ‌ گوشتی برای سفت و یا شل کردن آن‌ ها استفاده می‌شود و  در صورتی که از این پیچ‌ ها برای سفت کردن جسمی در دیوار و یا یک سطح بتنی استفاده شود، نیاز به رولپلاک خواهد بود. پیچ و رولپلاک باعث ایجاد یک اتصال قوی‌ تر می‌شود و می‌تواند باعث کارکرد موثر‌تر پیچ خودکار شود. به طور کلی در پیچ و مهره‌ ها ایجاد مقاومت توسط اتصال دهنده ایجاد می‌شود،در صورتی که در پیچ‌ های خودکار، برای بالا بردن مقاومت در جاهایی مانند دیوارها و جاهایی که پیچ باید داخل بتن فرو رود می‌توان از رولپلاک استفاده کرد.

مواد تشکیل دهنده انواع پیچ تمام رزوه و خودکار

پیچ‌ های خودکار و یا پیچ‌ های تمام رزوه معمولا از چند فلز مختلف ساخته می‌شوند. این فلزها شامل فولاد کربن، فولاد ضد زنگ، برنج، آلیاژ نیکل و آلیاژ آلومینیوم هستند. تولیدکنندگان باید از فلزات بسیار با کیفیت استفاده کنند تا خطر ترک خوردگی، زنگ‌ زدگی و سایر آسیب‌ ها را کاهش دهند، زیرا چنین صدماتی می‌تواند برای اجزایی که در آن استفاده می‌شود فاجعه بار باشند.

[yasr_visitor_votes size=”medium”]

فیسبوک
تویتر
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *