تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

انواع روکش پیچ و مهره کدامند؟

هنگام مقایسه بین پیچ و مهره فولادی ضد زنگ با انواع گالوانیزه و دارای پوشش روی، مهم‌ ترین نکته این است که بدانیم؛ فولاد ضد زنگ یک نوع ماده اصلی در اتصال دهنده‌ ها است و از طرفی گالوانیزه و روی نوعی پوشش مورد استفاده بر روی ماده اصلی هستند. روکش‌ هایی که روی اتصال دهنده‌ ها قرار می‌گیرند، باعث می‌ شوند تا کارایی و عملکرد آن‌ها تغییر کند؛ مقاومت شان بالا رفته و کارکرد متفاوتی داشته باشند. پیش از پرداختن به انواع روکش‌ ها بهتر است با ماده اصلی اتصالات آشنا شویم.

فولاد ضد زنگ، ماده اصلی اتصالات

فولاد ضد زنگ با دوام‌ ترین نوع موجود برای ماده اصلی پیچ و مهره است. این اتصالات، مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می‌دهند و در صورت خراشیده شدن، مقاومت آن‌ها تحت تاثیر قرار نمی‌ گیرد. فراموش نکنید که جهت استفاده از پیچ و مهره‌ های فولادی ضد زنگ، قطعه باید توسط یک فرد حرفه‌ای از نظر استحکام اتصالات مورد بررسی قرار بگیرد تا از آسیب رساندن به ماشین‌ آلات جلوگیری شود.

نقش پوشش در پیچ و مهره

یک پوشش ضعیف، ممکن است که کششی بالاتر یا پایین‌تر از حد استاندارد را ایجاد کند. کشش بیش از حد، امکان ایجاد برش در هنگام مونتاژ را افزایش می‌د هد؛ در حالی که کشش ناکافی، موجب شل شدگی پیچ و یا خرابی‌ های خفیف در مراحل بعدی می‌ شود. 

روکش روی پیچ و مهره

اتصال دهنده‌ های فولادی که با روی (گالوانیزه شده) پوشش داده شده‌اند؛ مقاومت بیشتری در برابر خوردگی ارائه می‌ دهند که آن‌ها را به گزینه‌ ای مناسب جهت استفاده تبدیل می‌کند. درست است که این محصولات در برابر خوردگی مقاوم هستند؛ اما برای استفاده در محیط‌ های دریایی، گزینه مناسبی نیستند.

روکش گالوانیزه پیچ و مهره

پیچ و مهره‌ های گالوانیزه همچنین دارای یک لایه پوشش از جنس روی هستند. هنگامی که آنها به صورت نورد گرم گالوانیزه می‌ شوند، فلز با یک لایه ضخیم‌تر پوشش داده می‌شود که باعث خواهد شد محصول حتی مقاومت بیشتری در برابر خوردگی داشته باشد. در حالی که این مواد جز با دوام‌ ترین مواد موجود در بازار هستند، با پیچ و مهره‌ های تولیدی از مواد دیگر سازگار نیستند؛ چرا که پیچ و مهره‌ های گالوانیزه دارای ابعاد متفاوتی با انواع دیگر اتصال دهنده‌ ها هستند.

 

فیسبوک
تویتر
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *