تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

بررسی مهره های کاسه نمدی

پیچ و مهره فولادی بخش جدایی ناپذیر در تولید ماشین آلات و انجام پروژه های مختلف به شمار می روند. این اتصال دهنده ها دارای تنوع بسیار بالایی از لحاظ جنس مواد سازنده، استاندارد تولید، ابعاد و … می باشد که هر یک قادر خواهند بود تا در مواقع خاص عملکرد متفاوتی از خود داشته باشند. به همین موجب شناخت و دریافت اطلاعات کامل از انواع پیچ مهره ها می تواند کمک شایانی در انتخاب و خرید مناسب ترین نوع این ابزار به خریداران ارائه کند.

مهره های کاسه نمدی از جمله مهره های پر مصرف در صنایع مختلف مانند خودرو سازی می باشد؛ به همین دلیل در این بخش از مقالات مجموعه دیاکو قصد داریم تا با این مهره شما را آشنا کنیم.

مهره کاسه نمدی چیست؟

مهره های کاسه نمدی جز دسته مهره هایی هستنند که به دلیل ایجاد اتصالات مستحکم و با کیفیت در صنایع مختلف بکار گرفته می شوند. این مهره ها دارای سطح بدنه با طراحی شش گوشه با سطح داخلی رزوه شده هستند. تفاوت اصلی مهره کاسه نمدی با مهره های معمولی وجود برآمدگی در سری آن ها می باشد که نقش واشر را در اتصالات ایفا می کند. این قسمت باعث خواهد شد تا امکان باز شدن مهره از روی پیچ به حداقل رسیده و در نهایت یک اتصال بسیار قوی را به وجود می آورد. همچنین این مهره درون خود دارای یک قسمت واشر پلاستیکی هم می باشند که از جنس تفلون بوده و نقش مهمی در بحث سفت شدن مهره بر روی پیچ دارد. در ادامه مطلب به برخی از اطلاعات مورد نیاز شما در رابطه با مهره های کاسه نمدی همانند آلیاژ سازنده، استاندارد تولید، ابعاد و … اشاره خواهیم کرد.

آلیاژ سازنده مهره کاسه نمدی

مهره کاسه نمدی نیز همانند سایز پیچ و مهره های موجود در بازار، از آلیاژ ها و فولاد های مختلفی ساخته می شوند تا در شرایط و محیط های متفاوت مورد استفاده قرار گرفته و بهترین عملکرد را داشته باشند. به طور معمول این مهره ها با استفاده از آهن خشکه و فولاد سخت کاری شده با روکش های فلزی ساده، استیل، گالوانیزه و آلومینیوم تولید می شوند. با توجه به این موارد مشخص است که محدوده کاربری مهره های کاسه نمدی بسیار گسترده بوده و یکی از اتصال دهنده های پر مصرف در بازار محسوب می شوند.

استاندارد تولید مهره کاسه نمدی

با توجه به اهمیت استاندارد ها در تولید پیچ مهره و نقشی که در کیفیت و مکانیزم این محصولات دارند، بکارگیری آن ها در هر نوع از اتصال دهنده های ساخته شده امری ضروری به شمار می رود. مهره های کاسه نمدی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و تولید آن ها از استاندارد ویژه ای پیروی می کند. این استاندارد DIN 985 نام دارد که مطابق استاندارد ISO 4070 یک معیار متریک با اندازه های میلی متریمی باشد.

بیشتر بخوانید: معیارهای اندازه انواع پیچ

گفتنی است که خریداران و استفاده کنندگان مهره کاسه نمدی یا دیگر اتصال دهنده های فولادی نیاز است تا با انواع استاندارد های تولید پیچ و مهره آشنایی داشته باشند تا بتوانند در تشخیص محصول استاندارد و با کیفیت بهترین عملکرد را داشته باشند.

ابعاد مهره کاسه نمدی

ابعاد مهره ها با توجه به مصرفی که در صنایع مختلف دارند متغیر خواهد بود. به عبارت دیگر ابعاد این محصولات اتصال دهنده با کاربری آن ها در ارتباط می باشد. ابعاد مهره های کاسه نمدی نیز مانند اندازه، شکل و عمق آن بسته به نحوه استفاده می تواند متفاوت باشد. درک این ابعاد می تواند به شما کمک کند تا یک مهره کاسه نمدی را متناسب با کاربری آن تهیه کرده و بکار بگیرید. بازه ی سایز بندی این نوع از مهره ها از 6 تا 30 میلی متری در بازار موجود می باشد که خریداران می توانند بر حسب نیاز خرید خود را انجام دهند.

کاربرد عمده مهره کاسه نمدی

ارتعاشات موجود در تجهیزات و ماشین آلات مختلف صنعتی از جمله عوامل تاثیر گذار در باز شدن اتصالات پیچ و مهره ای دستگاه ها تلقی می شوند. به همین دلیل مهره کاسه نمدی با توجه به وجود بخش های پلاستیکی و فلزی درون خود، عمدتا در ماشین آلات دارای ارتعاش مورد استفاده قرار می گیرند؛ چرا که بخش های گفته شده از لغزش و باز شدن مهره از روی پیچ به دلیل ارتعاشات مختلف جلوگیری خواهند کرد. در نتیجه اصلی ترین عاملی که باعث کاربردی تلقی شدن مهره کاسه نمدی می شود، قفل کردن و چفت مقاوم مهره بر پیچ می باشد. اتصالات موجود در سیستم های هیدرولیکی، سیستم های سوخت رسانی و ماشین آلات صنعتی معمولا با استفاده از این نوع مهره های فلزی صورت می پذیرد. 

نکته: با توجه به وجود بخش های تفلونی و پلاستیکی در این نوع مهره ها، بهتر است که از آن در محیط هایی با شرایط دمایی بالا ( بالاتر از 150 درجه) استفاده نگردد، چرا که این دما ها باعث از بین رفتن بخش های غیر فلزی مهره شده و در نتیجه اتصال صورت گرفته ممکن است باز شده و ماشین مورد نظر را با خطا روبرو کند.

فیسبوک
تویتر
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *