تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

بهینه سازی اتصالات پیچی با کمک واشر

وجود واشر در بیشتر اتصالات پیچی، بسیار کاربردی است و مقاومت در قطعات ار می‌تواند به میزان قابل توجهی افزایش دهد. برای آشنایی با انواع واشر در پیچ‌ های مختلف، کاربرد و ویژگی‌ های آن در ادامه با ما همراه باشید. همچنین توصیه می‌ شود که هنگام خرید انواع پیچ و مهره به تمامی موارد در کنار انتخاب واشر مناسب توجه کنید تا اتصالات، کارکرد قابل قبولی را ارائه دهند.

فاصله پیچ چیست؟

فاصله پیچ تا سطح، طول آزاد پیچ ​​است که تحت تنش کشیده می‌ شود. به بیانی دیگر در یک سوراخ باز که پیچ و مهره در آن مورد استفاده قرار می‌ گیرد؛ فاصله بین سر پیچ تا سطح و فاصله سطح تا مهره یا برای پیچ گل میخ، فاصله بین کلاهک پیچ و اولین رزوه درگیر درون سوراخ، همان طول آزاد پیچ است.

این فاصله پیچ تا سطح همچنین تحت عنوان «ضخامت واشر به صورت طول تحت فشار» هم شناخته می‌شود. برای بهینه سازی اتصالات پیچی، توصیه می‌شود این طول به اندازه حداقل 3 یا 5 برابر قطر پیچ طراحی شود. افزایش قابلیت ارتجاعی گیره، ویژگی‌ های اتصال را به میزان قابل توجهی بهبود می‌ بخشد، به این صورت که:

  • طول کشیدگی پیچ و اثر نشست را کاهش می‌ دهد.
  • در صورت وجود تنش هیدرولیک، کاهش انتقال بار را به حداقل می‌ رساند.
  • انعطاف پذیری گیره را افزایش می‌ دهد و خطر شل شدگی را در برابر لرزش‌ ها و بارهای عرضی کاهش می‌ دهد.
  • فاکتور بارگذاری را بهبود می‌ بخشد؛ به طوری که دامنه فشارهای دینامیکی در پیچ کاهش یافته و خطر خرابی در اثر خستگی را به حداقل می‌ رساند.

نقش واشر در افزایش مقاومت پیچ و مهره

از طرفی برای اتصالات سفت و سخت که امکان شل شدن اتصالات پیچی وجود دارد، می‌توان از راه حل‌ های هوشمندانه و موثر برای جلوگیری از شل شدن استفاده کرد. به جای استفاده از فاصله دهنده‌ های گران قیمت و غیر جذاب، می‌ توانید از واشر برای جلوگیری از شل شدگی خود به خود پیچ‌ ها استفاده کرد. واشرها برای جلوگیری از شل شدگی خود به خود پیچ ​​و جبران نشست و رها شدگی نقش مهمی خواهند داشت.

فیسبوک
تویتر
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *