تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

چرا برخی پیچ‌ ها رزوه کامل و برخی قسمتی رزوه دارند؟

تمام پیچ‌ ها دارای رزوه‌ هایی در اطراف خود هستند تا بتوان آنها را به داخل یک شی یا سطح هدایت کرد. روی شافت پیچ معمولی، شیارهای مارپیچ را مشاهده خواهید کرد. این شیارها که به عنوان رزوه خارجی شناخته می‌ شوند، در اصل مواد را حفر می‌ کند تا پیچ بتواند در جسم یا سطحی که پیچ در آن قرار گرفته است، وارد شود.

با این وجود همه پیچ‌ ها دارای رزوه کامل نیستند. برخی از پیچ‌ ها به طور کامل دارای رزوه هستند و برخی دیگر، فقط قسمتی از آنها رزوه شده است.

چرا پیچ‌ ها با رزوه کامل ساخته می‌شوند؟

پیچ با رزوه کامل، نوعی پیچ است که سطح بیرونی آن به طور کامل رزوه شده و قابل تشخیص است. این نوع از پیچ با رزوه بیرونی که به دور پیچ به طور کامل قرار دارد، مشخص می‌شود. در زمان خرید پیچ و مهره باید کاربرد پیچ و مهره را در نظر گرفت و نوع مناسب را انتخاب کرد.

پیچ‌ هایی با رزوه‌ های کامل، دارای سه قسمت اساسی هستند: سر، شافت و نوک. سر قسمت بالای پیچ است که به شکل‌ های مختلفی متناسب با کارکرد، آچار مناسب با آن وجود دارد و می‌ توان پیچ را باز و یا سفت کرد. نوک، انتهای پیچ است که در جسم فرو می‌رود و یا به گونه‌ای است که می‌ توان بر روی پیچ، مهره بست.

البته شافت همان بدنه بلند پیچ ​​است که رزوه بر روی آن قرار دارد. در یک پیچ با رزوه‌ های کامل، شافت کاملا با رزوه خارجی پوشانده شده است و هیچ جای آن صاف نیست.

پیچی که قسمتی از آن روزه شده چیست؟

همان طور که احتمالا حدس زده‌اید، یک پیچ که بخشی از آن روزه شده، نوعی پیچ است که تنها قسمتی از شافت رزوه شده و مشخص می‌شود. مانند سایر پیچ‌ ها، هنوز یک نوک در انتهای آن وجود دارد که برای هدایت پیچ به داخل یک جسم یا سطح استفاده می‌ شود. با این وجود، این شافت برخی از پیچ‌ ها نوک تیز و برخی دیگر دارای نوک صاف هستند.

پیچ‌ هایی که قسمتی از آن رزوه شده دارای چهار قسمت اساسی هستند: سر، شافت بدون رزوه، شافت رزوه شده و نوک. شافت بدون رزوه، بخشی از پیچ است که مستقیما در زیر سر قرار دارد و بر روی آن هیچ رزوه‌ای وجود ندارد. این نوع از پیچ‌ ها ممکن است که یک چهارم از شافت آنها سطحی صاف داشته باشد، در حالی که سه چهارم باقی مانده از شافت دارای رزوه خارجی باشد.

قسمت صاف شافت بدون رزوه، به عنوان شافت بدون رزوه شناخته می‌ شود. فقط برخی از پیچ‌ ها دارای یک شافت با قسمتی بدون رزوه هستند. بعضی از پیچ‌ های مورد استفاده در جاهای مختلف به گونه‌ای هستند که فقط بخشی از آن روزه شده و قسمتی از شافت صاف و بدون رزوه است.

شاید تعجب کنید که چرا برخی از پیچ‌ ها فقط بخشی از شافت آن رزوه می‌شود و به این صورت طراحی شده‌اند. خوب، فقدان رزوه بر روی تمامی سطح شافت امکان امنیت و مقاومت بالاتر اشیاء متصل را فراهم می‌کند. به عنوان مثال اگر می‌ خواهید به یک ورق تخته سه لا، قطعه چوب دیگری را پیوند دهید، نیازی نیست تا پیچ در تمامی طول دارای رزوه باشد و می‌توان از پیچی استفاده کرد که فقط بخشی از آن روزه شده است.

از آنجا که رزوه‌ ها در قسمت انتهایی پیچ قرار دارند، آنها فقط در قطعه انتهایی فرو می‌ روند و در اصل به آن گیر می‌ کند. در همان زمان، رزوه‌ های پیچ، تخته سه لا و قطعه چوب دیگر را به هم می‌ کشد تا یک اتصال قوی و مطمئن ایجاد شود.

پیچ‌ ها در انواع مختلف ساخته می‌ شوند و هر کدام برای کاربرد خاصی، بهترین عملکرد را دارند. در اتصال‌ دهنده‌ ها، برخی از پیچ‌ ها به تنهایی مورد استفاده قرار می‌ گیرند و برخی دیگر، به همراه مهره مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

[yasr_visitor_votes size=”medium”]

فیسبوک
تویتر
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *