تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

کمیت های مورد استفاده در تولید پیچ و مهره

برای تولید و ساخت محصولات مهندسی نیاز است تا اصطلاحاتی را بدانید و از کاربرد آن ها اطلاع داشته باشید که ممکن است با دنیای بیرونی از این صنعت متفاوت باشد. با توجه به این که دایره این تفاوت ها بسیار بالا می باشد پروسه تولید را با اهمیت بسیار زیادی رو به رو ساخته است.

در تولید پیچ و مهره اصطلاحاتی همچون تنسایل بسیار پر اهمیت می باشد که در صورت رعایت نکردن به آن و عدم پیروی از قوانینی که مطرح ساخته است تولید را با شکست رو به رو خواهد کرد. اما در دنیای تنها مهندسین کارآزموده می توانند از این داده استفاده کنند.

به طور مثال زمانی که می گویند محصولی می تواند در برابر فشار کششی 200 بار و همچنین در دمایی بالغ بر 900 درجه سانتی گراد بازدهی داشته باشد برای عده ای از مردم عادی بی معنی بوده و گنگ می باشد در صورتی که برای مهندسین این حوزه گویای بسیاری از مطالب است.

یکی دیگر از این چالش ها نماد اندازه گیری می باشد که می تواند در دستگاه های مختلف و حتی در کشورهای مختلف متفاوت باشد. به طور مثال در بعضی از دستگاه ها نماد وزن را بر اساس پوند و در بعضی دیگر از دستگاه ها این نماد را بر اساس کیلوگرم به نمایش می گذارند. اما در حالت کلی این نوع نمایش باید با تبعیت از استانداردهای SI اندازه گیری شود.

نمونه تولیدی در ازمایشگاه پیچ و مهره ها

به طور مثال دستگاه هایی که در کشور انگلستان ساخته شده باشند واحد اندازه گیری که بر روی آن ها  نصب می شود و بر اساس آن محصولات را اندازه گیری می کنند پوند می باشد در صورتی که واحد اندازه گیری در دستگاه های بین المللی کیلوگرم می باشد.

کمیت هایی که بیشترین استفاده را در تولید پیچ و مهره دارند

با توجه به توضیحاتی که در قسمت قبل ارائه شد نیاز است تا با کیمیت هایی آشنا شوید که در این مسیر بیشترین بازدهی را داشته و مورد استفاده قرار می گیرد و گاهی ممکن است در استفاده از آن چالش هایی برای شما به وجود بیاید.

بیشتر بخوانید: اشنایی با سایزهای آچر آلن

در نتیجه نیاز است علاوه بر شناختی که از کمیت ها باید داشته باشید، با تفاوت هایی که ممکن است با یکدیگر داشته باشند نیز آشنا باشید در غیر این صورت چالش های بزرگی برای شما به وجود خواهد آمد.

با نقش طول در تولید اشنا شوید

یکی از مهمترین واحد هایی که در زمانی که می خواهید پیچ تولید کنید طول است، که تغییر سایز در آن ها می تواند در نوع و همچنین کاربری این محصول تغییر ایجاد نماید. یکی از دلایلی که این کالا را در سایز های مختلفی می بینیم همین نکته می باشد که توجه به آن بسیار پر اهمیت می باشد.

حالا برای اندازه گیری طول بک محصول می توان با استفاده از تجهیزات مختلف این کار را انجام داد. که بسته به سایز تجهیزات اندازه گیری متفاوت می باشد. از جمله این دستگاه ها می توان به متر، خط کش، کولیس و… اشاره کرد.

البته باید این نکته مهم را نیز بیان کنیم که بعضی از این دستگاه ها در دو نوع مکانیکی و الکترونیکی در بازار موجود می باشند و مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به تغییر واحد هایی که بیان کرده ایم باید عرض کنیم که دستگاه های انگلیسی و آمریکایی برای اندازه گیری طول از واحد هایی همچون فوت، مایل، اینچ استفاده می کنند در صورتی که در جوامع بین الملل واحد هایی همچون متر، میلی متر، سانتی متر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور مثال اندازه گیری به این صورت است که 1 متر برابر با 3.28 فوت می باشد، اما 1 فوت 0.3 متر می باشد. همچنین 1 مایل برابر با 1.6 کیلومتر می باشد.

جرم یک کیمیت پرکاربرد

نام دیگر جرم که وزن نیز نامیده می شود از مهمترین نمادهایی می باشد که بسیار پر استفاده و پر کاربرد است و نیاز است تا در زمان اندازه گیری دقت لازم را به خرج دهید. دو واحدی که در این زمان پر اهمیت می باشند پوند و کیلوگرم هستند.

این اهمیت زمانی خود را به نمایش می گذارد که باید بدانید 1 کیلوگرم برابر با 2.2 پوند می باشد در صورتی که 1 پوند 0.435 کیلوگرم می باشد.

دما چالشی برای محاسبات

اندازه گیری دما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیاز است تا با کمیت های مختلفی آشنا باشید تا در زمان استفاده مشکلی برای پروسه تولید به وجود نیاید. همچنین با شناخت این عوامل می توانید در زمان تهیه محصولی با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

دستگاه و تجهیزات حرفه ای دما را بر اساس درجه کلوین به نمایش می گذارند در صورتی که برای خواندن آن نیاز است تا شما واحد های فارنهایت و سانتی گراد را بدانید و در صورت نیاز این قابلیت را داشته باشید تا بتوانید تبدیلات را انجام دهید.

از جمله این نمادها می توان به کلوین، پاسکال، فارنهایت، سلیسیوس و سانتی گراد اشاره کرد که برای تبدیلات بین آن ها نیاز است تا با استفاده از فرمول هایی آن ها را به دست آورد.

تنش یک اصل در مقاومت پیچ

در حالت کلی و البته در بیشتر مواقع از واحد های تنش با فشار در کنار یکدیگر نام برده می شود. این تفاوت تنها بر اساس موادی است که اندازه گیری می شود. به طور مثال برای برای اندازه گیری مایع و گاز از فشار استفاده می شود در صورتی که برای اندازه گیری مواد جامد از واحد تنش بهره برده می شود.

با توجه به ماهیت پیچ و موادی که در ساخت آن استفاده شده است تنش در این صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. واحد هایی که اندازه گیری نیاز و البته بسیار پرکاربرد نیز می باشند مگا پاسگال و کیلو پوند بر اینچ مربع می باشند.

دقت اندازه گیری دستگاه های مختلف

با توجه به توضیحاتی که بیان شد در زمان اندازه گیری باید به عوامل مختلفی توجه فرمایید. اما در این بین باید از سلامت و دقت تجهیزات و دستگاه ها نیز اطمینان داشته باشید در غیر این صورت مشکلات عدیده ای برای شما به وجود خواهد آورد.

یکی از روش هایی که در این زمان باید به آن توجه کنید این است که حتما در بازه های زمانی مشخص تجهیزات را تست کرده و از سلامت آن ها اطمینان خاطر داشته باشید.

فیسبوک
تویتر
لینکدین

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *