تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

پیچ و مهره استیل و داکرومات؛ مقایسه و معرفی تفاوت ها

پیچ و مهره قطعات مکانیکی هستند که به عنوان اتصال دهنده های قدرتمند در کنار هم قرار می گیرند. به عبارت دیگر پیچ و مهره ها مواد مصرفی ضروری برای سفت کردن، در زمینه کارهای کوچک و بزرگ در ساختمان ها، نجاری، ساخت ماشین آلات و موارد دیگر هستند. هر محصول ویژگی های خاص خود را دارد که به آن اجازه می دهد نیاز خاصی را برآورده کند.

پیچ ها قطعاتی هستند که دارای قسمت رزوه ای و سر برای چرخاندن آن هستند و بسته به موادی که در آنها استفاده می شود انواع مختلفی دارند: پیچ های چوبی، پیچ های فلزی ، پیچ های استیل … . پیچ و مهره های فلزی می توانند در مواد مختلف باشند: پیچ های فولادی، پیچ های فولادی ضد زنگ، پیچ های تیتانیوم، پیچ های آلومینیومی و …. .

پیچ و مهره های داکرومات و استیل دو نوع از این قطعات هستند که به دلیل دارا بودن از ویژگی های مثبت فراوان، از کاربری بالایی در صنایع مختلف برخوردار می باشند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا با مقایسه موارد مختلف در رابطه با این دو نوع اتصال دهنده، در جهت انتخاب درست بین این دو پیچ و مهره برای استفاده کنندگان کمک کرده باشیم.

پیچ و مهره داکرومات و استیل

پیچ و مهره داکرومات نوعی اتصال دهنده است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و برای استحکام و مقاومت حداکثری در برابر خوردگی و عمر مفید طولانی مدت طراحی شده اند. این نوع پیچ و مهره ها از فولاد مرغوب ساخته شده اند که برای افزایش استحکام تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند. همچنین این قطعات مکانیکی دارای یک الگوی نخ منحصر به فرد هستند که به ایجاد یک تناسب ایمن در هر پروژه ای کمک می کند.

بیشتر بخوانید: پیچ و مهره داکرومات

پیچ‌ مهره‌ داکرومات در اندازه‌ها، سبک‌ها و پرداخت‌های مختلف برای رفع نیازهای هر پروژه طراحی و تولید شده است و با ویژگی ها و عملکرد برتر، یک انتخاب ایده آل برای ساخت طیف گسترده ای از پروژه ها ها هستند.

پیچ و مهره استیل نیز با استفاده از آلیاژ های مختلف برای مقاومت در برابر خوردگی و اکسید شدن طراحی و تولید شده اند. این نوع پیچ مهره ها نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که آن را تبدیل به یک قطعه مکانیکی پرمصرف در صنایع مولد تبدیل کرده است. این قطعات به طور کلی از فلز استیل تولید شده و از ساختار یکپارچه ای برخوردار می باشد.

در واقع می توان گفت که با وجود بررسی های مختلف صورت گرفته؛ اصلی ترین عامل تفاوت بین پیچ و مهره های داکرومات و استیل، نوع آبکاری انجام شده بر روی این دو اتصال دهنده قطعات می باشد. در واقع برای تولید پیچ های استیل از مواد فولادی استیل استفاده می شود و در ساخت انواع پیچ های داکرومات از ترکیب آلیاژی نیکل، روی و زینک برای پوشش آن استفاده می گردد.

مقایسه کاربرد پیچ و مهره استیل و داکرومات

همانطور که گفته شد پیچ مهره داکرومات نوعی اتصال دهنده است که در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. آنها طراحی منحصر به فردی دارند که به آنها اجازه می دهد تا به سرعت سفت و شل شوند و آنها را برای استفاده در مناطقی که به دقت مورد نیاز است ایده آل می کند. پیچ داکرومات در بسیاری از صنایع مانند خودروسازی، هوافضا، الکترونیک و پزشکی استفاده شده است. همچنین معمولاً در مونتاژ مبلمان، پروژه های ساختمانی و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بدانید: پیچ و مهره استیل

پیچ‌ های داکرومات می‌توانند راه‌حل مؤثری را برای محکم کردن مواد در کنار هم بدون نیاز به ابزار یا سخت‌افزار اضافی ارائه دهند.

پیچ و مهره های استیل نیز با توجه به خاصیت ضد اکسیدی که در برابر رطوبت و اسید های شیمیایی دارند، در صنایع بسیاری همانند صنایع پتروشیمی، دریایی، ساختمان سازی، نرده و حفاظ های ساختمانی استیل و … بکار گرفته می شوند.

مقایسه مقاومت پیچ و مهره استیل و داکرومات

مقاومت موجود در پیچ مهره های مختلف با توجه به جنس مواد سازنده آن ها دارای تفاوت های بسیاری می باشد. به همین جهت پیچ مهره های داکرومات و استیل نیز با توجه به تفاوت هایی که در ساختار و آلیاژ های سازنده خود دارند، از لحاظ مقاومت کششی و مقاومت در برابر خوردگی تمایز هایی را با یکدیگر خواهند داشت.

  • مقاومت کششی: دو پیچ مهره معرفی شده از لحاظ مقاومت کششی تفاوت چندانی را با یکدیگر ندارند؛ چرا که هر کدام از آن ها دارای گرید های مختلفی هستند و مقاومت های کششی مختلفی را در اتصالات انجام شده خواهند داشت.
  • مقاومت در برابر اکسید شدن: در رابطه با مقایسه میزان مقاومت پیچ مهره داکرومات و استیل در برابر اکسید شدگی، باید بگوییم که به دلیل استفاده از یک لایه پوششی بسیار قوی در پیچ مهره های داکرومات، از مقاومت حداکثری برخوردار شده و تقریبا میزان دوام پنج برابری را نسبت به نوع استیل خواهد داشت.

کلام آخر

پیچ و مهره های داکرومات و استیل به دلیل استحکام و قابلیت اطمینان انتخابی، محبوب برای بسیاری از صنایع می باشند. آنها در کاربردهای مختلفی از خودرو گرفته تا ساخت و ساز استفاده می شوند و عملکرد برتر را در مقایسه با سایر انواع اتصال دهنده ها ارائه می دهند. در این مقاله به مقایسه ویژگی ها و تفاوت های پیچ و مهره داکرومات و استیل با یکدیگر پرداختیم تا آشنایی بیشتری را در رابطه با این قطعات مکانیکی کاربردی برای شما ارجاع دهیم. در نهایت برای خرید پیچ مهره در انواع و گرید های مختلف بهتر است تا قبل از اقدام به تهیه، اطلاعات کامل و جامعی را در رابطه با نوع کاربرد و استاندارد های تولید آن ها جمع آوری نمایید.

فیسبوک
تویتر
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *