تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

معنی بولت در پیچ و مهره و کاربرد انواع آن در صنایع

بولت ها جز دسته پیچ و مهره هایی هستند که کاربرد های بسیار فراوانی در سازه ها و محکم سازی بخش های مختلف آن دارند. این نوع بست ها که متریال اولیه آن ها میلگردهای فولادی می باشد، دارای تنوع زیادی هستند تا در صنایع مختلف و بر حسب نیاز مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه این مطلب از مقالات دیاکو به تعریف بولت ها و انواع و کاربرد های آن در صنایع اشاره خواهیم داشت.

تعریف بولت در صنعت پیچ و مهره

پیچ مهره های بولت ابزاری فولادی هستند که برای محکم کاری و وصل کردن بخش های مختلف به همدیگر در ساختمان به کار گرفته می شوند. افراد مجرب در حوزه ساخت و ساز و اتصال دهنده های فولادی مطلع هستند که این محصولات معمولا در صنایع ساختمانی، ماشین سازی، پتروشیمی و نفت و گاز و بصورت کلی به منظور افزایش حجم اتصال مورد استفاده قرار می گیرند. همنطور که در ابتدا گفته شد بولت ها معمولا از میلگرد ساخته می شوند و دارای پوشش های مختلف مانند استیل، گالوانیزه و … می باشند.

کاربردی ترین پیچ مهره های بولت در صنایع

گفتیم که بولت های مربوط به پیچ مهره تنوع محصول بالایی دارند و همه این محصولات در موقعیت و فعالیت های مختلف کاربرد بهتری خواهند داشت. اما سوال اینجاست که کدام نوع از این بولت ها بیشترین مصرف را در صنایع داشته و نیاز به آن بیشتر از بقیه محصولات می باشد؟ برای پاسخ به این سوال با ادامه مطلب همراه ما باشید تا چند مورد از کاربردی ترین پیچ های بولت را برای شما معرفی کنیم.

  • استاد بولت

استاد بولت نوعی از پیچ مهره با کاربری بالا در صنایعی همچون نفت و گاز، ساختمان و خطوط انتقال سیالات است. بولت های فولادی و استیل دارای بدنه تمام رزوه ای بوده و امکان بستن مهره از دو طرف آن ها امکان پذیر می باشد. B16 و B7 گرید های محبوب و پراستفاده پیچ مهره بولت فولادی بوده و B8 و B8M دو گرید استیل این ابزار است که کابرد بیشتری نسبت به سایر گرید ها دارند. گفتنی است که گرید های گالوانیزه این نوع پیچ مهره نیز برای استفاده های خاص تولید می شود.

ساختار بدنه و مقاومت موجود در این پیچ و مهره ها، آن را جزو باکیفیت ترین اتصال دهنده ها قرار داده و نحوه بستن راحت و همچنین سازگاری با انواع سازه های فلزی، آن را به پیچ و مهره پرکاربرد تبدیل کرده است.

پیچ مهره در ازمایشگاه کنترل کیفی

دلیل محبوبیت بالای این اتصال دهنده ها نیز به دلیل بهره وری بالایی است که استاد بولت ها برای انجام هر چه بهتر فعالیت آن ها به همراه دارد.

  • رول بولت

رول بولت نوعی اتصال دهنده است که کاربران از آن در جهت متصل کردن و محکم کاری مصالح مختلف به سطح های بتنی و سنگی استفاده می کنند. اگر خود را در زمینه دنیای پیچ و مهره و اتصال دهنده ها کنجکاو می دانید، باید بدانید که تاثیر این محصولات در دنیای ساخت و ساز و صنایع عظیم چقدر زیاد می باشد. رول بولت نیز که با نام انکر مکانیکی در بین استفاده کنندگان معروف است، نقش بسزایی در جهت اتصال سازه های کوچک و بزرگ فولادی دارد. گفتنی است که این نوع پیچ متشکل از استوانه، مهره، واشر و یک پیچ مخروطی می باشد و دارای گرید ها و ابعاد مختلف با بدنه فولادی و پوشش های استیل و … می باشد.

  • آی بولت

پیچ مهره آی بولت یا پیج های چشمی نوعی از اتصال دهنده ها هستند که معمولا دارای سطح بدنه تمام رزوه ای و یک سری حلقه ای مانند می باشد. این پیچ ها دارای ابعاد و ساق های بلند و کوتاه می باشند و در اتصال های مختلف چوبی، سازه های فلزی به بتن و … مورد استفاده قرار می گیرند.

جی بولت، یو بولت و هنگر بولت از دیگر بولت های کاربردی در صنایع می باشند؛ اما بطور کلی پیچ های معرفی شده بیشترین استفاده را در بین بولت های مختلف در صنایع ساخت و ساز، پتروشیمی و غیره دارند.

نتیجه گیری

میزان استفاده از استاد بولت و رول بولت در سازه های مختلف بسیار بالا بوده و آن ها در فضاها و موقعیت های فراوانی بکار گرفته می شوند. در همین زمینه بسیاری مهندسین پیشنهاد می کنند تا از این بولت های فولادی به عنوان یک نگهدارنده و محکم کننده در سازه های کوچک و بزرگ استفاده شود. به این دلیل ما نیز سعی کردیم تا در این مقاله پرکاربرد ترین بولت های مربوط به پیچ و مهره را برای شما معرفی نماییم. تعداد واقعی این اتصال دهنده بسیار فراوان بوده و با توجه به نیاز بیشتر صنایع مختلف، رفته رفته به این تعداد افزوده می شود. همراه با دانستن تمام موارد گفته شد، خرید پیچ مهره و رول بولت های مخصوص از تولید کننده معتبر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که کیفیت این محصولات برای ارتقای امنیت و استحکام سازه یکی از نکات حائز اهمیت به شمار می رود.

فیسبوک
تویتر
لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *