تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش، استیل و فولادی، پیچ آلن و استاد بولت

بررسی پیچ و مهره های پرکاربرد در صنعت نفت و گاز

پیش از ورود به این عرصه و آغاز فعالیت نیاز است تا به بررسی پیچ و مهره های پرکاربرد در صنعت نفت و گاز بپردازید تا علاوه بر اینکه بتوانید کالایی مناسب با فعالیت خود را تهیه کنید، از کیفیت و مرغوبیت محصول خریداری شده نیز اطمینان خاطر داشته باشید.

با توجه به اهمیت و مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاید یررسی پیچ و مهره های پرکاربرد در صنعت نفت و گاز این ضمانت را برای شما فراهم می کند تا بدون هیچ نگرانی ای از محصول استفاده کنید و علاوه بر آن از رسیدن آسیب  به افراد شاغل و منافع شرکت جلوگیری نمایید.

در  اشنایی پیچ و مهره پر استفاده در صنعت نفت یا گاز مستلزم شناخت هرچه بیشتر فرایند تولید، و مواردی که می توانند بسیار تاثیر گذار باشند دارد که در ادامه در حد توان به بررسی آنها خواهیم پرداخت. امید است تا پایان همراه ما باشید.

در گذشته کشور در تامین این کالا که در صنایع مادر بسیار پر اهمیت می باشد دچار اختلالاتی بود، اما این روزها دیگر خبری از تاثیر گذاری تحریم بر این محصول نیست و می توان این گونه بیان کرد که محدودیت های خارجی این محصول موجب آن شده تا تولید کنندگان بزرگی در کشور شروع به فعالیت کرده و بتوانند علاوه بر تامین نیاز داخل راه صادرات این محصول را نیز باز کنند که می تواند عواید بزرگی برای کشور فراهم کند.

کاربرد پیچ و مهره در صنعت نفت و گاز

یکی از اجزای مهم و بدون جانشین مورد استفاده در صنعت، پیچ و مهره می باشد. دایره فعالیت این کالا از بخش های ساختمانی گرفته تا حضور در صنایع استراتژیک همچون نفت و گاز که با توجه به اهمیت حضور و نقش بزرگی که این کالا ایفا می کند بسیار مورد اهمیت واقع شده است.

با توجه به اینکه برای اتصال و نگهداری دستگاه ها و… از این محصولات استفاده می شود حتما باید بتوانند در فلنج یا فشار بالا مقاومت کرده و بدون هیچ ایرادی کار خود را انجام دهند. به طور مثال مخازن بزرگی که تعبیه شده است تا ایستگاه های پمپاژ میعانات نفتی و گازی را تشکیل دهد، با استفاده از پمپ های قدرتمند می توانند این میعانات را تخلیه یا بارگیری نمایند که در صورت استفاده از پیچ و مهره های بی کیفیت قطعا این کار با مشکل رو به رو خواهد شد و ممکن است موجب انفجار و یا آتش سوزی شود.

صنعت نفت و گاز با توجه به قدمتی که در کشور عزیزمان ایران دارد و با توجه به بستر بسیار خوبی که در این زمینه وجود دارد نیاز است که از کالاها و تجهیزات مرتبط که بتوانند کار خود را به درستی ایفا کنند نیز بسیار استفاده شود. در بازار با توجه به تعدد کالا و مدل های مختلفی که عرضه می شود، به این نوع از کالاها که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد پیچ مهره های شرکت نفتی می گویند.

یکی دیگر از عواملی که دانستن آن در کاربرد بسیار مهم است مکان مورد استفاده از کالا می باشد، به طور مثال پیچی که در نصب سازه دریایی استفاده می شود حتما تفاوت هایی در جنس و نوع تولید با پیچ مورد استفاده در بستن لوله های انتقال نفت و گاز دارد.

استاندارد های پر استفاده در صنعت نفت و گاز

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد و کاربری های مختلفی که پیچ و مهره ها می توانند داشته باشند، نیاز است تا استاندارد های مورد استفاده در صنعت نفت و گاز را مورد بررسی قرار دهیم.

پیچ و مهره ای که در این صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، استاد بولت می باشد، که به عنوان اتصال دهنده از آن استفاده می شود و با توجه به شکلی که دارد برای اتصال کار تکنسین ها را راحت کرده و سرعت کار را افزایش داده است.

ایتاد بولت را با استاندارد های مختلفی تولید می کنند که بیشتری و معروفترین آن ها می توان به B7، B8، B16، A195 ASME، A196 و… اشاره کرد که هر یک در دمای خاصی می تواند کار خود را به درستی انجام دهد همچنین ضخامت آن ها نیز یکسان نمی باشد.

به طور مثال استاد بولت B8 می تواند در دمایی بین 200 تا 600 درجه به کار خود ادامه دهد ولی دمای کاری B16 چیزی حدود 450 درجه سانتی گراد می باشد.

یکی از عواملی که در استانداردها تغییر ایجاد می کند متریال و موادی است که محصولات را با آن احاطه می کنند. یه طور مثال کالای تولید شده با استاندارد B8 از استیل 304 تولید شده است که 11 درصد آن را کروم تشکیل داده است. موادی که باعث تفاوت در استاندارد B16 و دو استاندارد دیگر شده است استفاده از آلومینیوم و نیکل است که در مواد اولیه آن مورد استفاده قرار گرفته است.

مراحل آماده سازی و عواملی که در خرید پیچ و مهره باید به آن دقت نمود

در این صنایع با توجه به حفاری هایی که صورت  می پذیرد و حمل موادی که می توانند بسیار خطرناک باشند موجب شده است که در زمان تولید تمامی اتفاقاتی که ممکن است را پیش بینی کرده و محصولات را برای هر اتفاقی آماده کرده باشند. به طور مثال اگر قرار است پیچی در دمای بسیار بالا فعالیت کند حتما باید در این شرایط محیطی مراحل تست را پشت سر گذاشته باشد.

با توجه به اینکه در بیشتر شرکت ها مسئول خرید، برای سفارش و خرید محصولات دست به کار می شود. اولین نکته که عمل به آن بسیار حائز اهمیت می باشد بررسی اطلاعات شرکت های تامین کننده می باشد. از جمله این اطلاعات می توان به داشتن آزمایشگاه های مورد نیز برای تست محصولات تولیدی می باشد یا در صورت امکان مراحل تست را در آزمایشگاه های معتبر به انجام برسانند.

از جمله الزاماتی که تامین کنندگان باید آن را داشته باشند گواهینامه های بین المللی در تضمین کیفیت و همچنین مدیریت تولید می باشد که در صورت داشتن می توان از آن ها بهره برد.

برای جا به جایی این محصولات نیز باید دقت لازم را به خرج داد تا حد امکان از آسیب دیدگی و بروز هر گونه ایرادی در آن ها جلوگیری شود، زیرا در صورت ایجاد ایرادات بسیار کوچک نیز به هیچ عنوان نمیشه از آن ها استفاده کرد.

فیسبوک
تویتر
لینکدین

2 پاسخ

  1. یه پیشنهاد بدم بهتون، سایت شما از هر نظر تو حوزه پیچ مهره تو سطح بالایی قرار داره اما برای بهتر جلوه دادن بحث تاثیر گذاری از تصاویر و فیلم بیشتری استفاده کنید؛با تشکر

    1. سلام اقای انگوتی عزیز، ممنونم از پیشنهادات عالی شما و این اطمینان را به شما می دهیم که صفحات مدیا را فعال تر و بهینه تر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *